پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی

حوزه/ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه آمریکا هیچوقت مورد اعتماد نبوده است، گفت: واقعیت امر این است که دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی گزینشی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به کودتای 28 مرداد ماه و  با بیان اینکه پیروزی نهضت مردمی و روی کار آمدن دولت مصدق با حضور ملت و با اتکاء به حمایت‌های روحانیت و آیت الله کاشانی(ره) بود، اظهار داشت: موفقیت‌های آقای مصدق در عرصه سیاسی و رسیدن به منصب نخست وزیری مرهون حمایت‌های آیت الله کاشانی بود ولی با کمال تأسف بعد از مدتی بین ایشان فاصله افتاد و آقای مصدق احساس کرد دیگر نیازی به حمایت‌ها و توصیه‌های آیت الله کاشانی ندارد.

وی افزود: همزمان با فاصله گرفتن آقای مصدق از روحانیت، اطرافیان وی کم کم به سمت هتک حرمت و اتخاذ مواضع خصمانه علیه آیت الله کاشانی پرداختند، تا به خیال خودشان او را از صحنه سیاست خارج کنند، ولی نتیجه این اقدامات منجر به شکل گیری کودتای 28 مرداد شد و کودتاگران با موفقیت به اهداف مورد نظرشان دست یافتند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: وقتی مصدق، آیت الله کاشانی را کنار زد، در واقع حمایت مردمی را از دست داد. و زاهدی با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده در یک کودتای نظامی شبانه به محل اقامت مصدق حمله کرد و او را دستگیر و از قدرت برکنار کردند.

وی با بیان اینکه عامل اصلی وقوع کودتا، در عدم حفظ وحدت و قطع روابط مصدق با آیت الله کاشانی بود، عنوان داشت: مصدق به دلیل از دست دادن حمایت مردمی و روحانیت و جدا شدن از آیت الله کاشانی نتوانست کوچکترین عکس العملی در مقابل کودتاگران و مزدوران آمریکایی نشان بدهد.

تولیت مدرسه علمیه ثقلین با تاکید بر اینکه آمریکا هیچوقت مورد اعتماد نبوده است، گفت: واقعیت امر این است که دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی گزینشی است. یعنی هم ادعای دموکراسی به معنای واقعی آن از طرف آمریکا واقعیت ندارد و هم ادعای پایبندی آمریکا به حفظ حقوق بشر نیز یک دورغ بزرگ است و واقعیت ندارد.

وی افزود: نمونه عینی دروغ بودن ادعاهای آمریکا درباره حقوق بشر را در یمن می توانید ببینید. صدها نفر از کودکان و زنان یمنی با حمایت آمریکا توسط آل سعود جنایتکار به شهادت می‌رسند، و دولت و نهادهای حقوق بشر آمریکایی نه تنها هیچ حمایتی از مردم مظلوم یمن ندارند بلکه از کشتار سعودی‌ها در یمن حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: سازمان ملل نیز به تبعیت از آمریکا، آل سعود را از اتهام جنایت جنگی در یمن تبرئه کرد تا مبادا کمک دلارهای نفتی عربستان به این سازمان قطع شود. از این رو در جهان امروز با پرداخت پول و اتخاذ سیاست‌های دوگانه، همه چیز قابل تغییر است. بنابراین هر کجا منافع ملی کشورهای استکباری تأمین شود آنجا حقوق بشر و دموکراسی معنا ندارد. و هر جایی که منافع آن‌ها تامین نشود، ادعای برقراری حقوق بشر را می کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بهترین حقوق بشر انسانی و اسلامی در ایران اجرا و رعایت می‌شود، تصریح کرد: در آمریکا و کشورهای استکباری حقوق بشر جز تامین منافع عده‌ای خاص نیست، و آنان اهمیتی به حقوق ملت‌ها نمی‌دهند زیرا برای انسانیت ارزشی قائل نبوده و نیستند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه نقش آمریکا در کودتای 28 مرداد چیزی نیست که قابل پنهان کردن باشد، اظهار داشت: خود آمریکایی‌ها بارها به این نقش آفرینی اذعان داشتند. زیرا آن‌ها با همه توان، و توسط عوامل مزدور و یک عده اراذل و اوباش، دولت مصدق را سرنگون کرده و رژیم پهلوی را به قدرت رساندند. و اسناد همه این اتفاقات موجود است، ولی آمریکایی‌ها با همان حالت قلدری از این ظلمی که به مردم ایران روا داشتند، حاضر به عذرخواهی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه تبعیت از رهبر معظم انقلاب عامل مهمی در وحدت و پیشرفت کشور خواهد بود، بیان داشت: اگر مسئولین، دولتمردان و آحاد مردم نسبت به آنچه که مورد توجه و خواست رهبری عمل نمایند، نه تنها هیچگاه بین نظام و مردم فاصله‌ای نخواهد افتاد بلکه روز به روز بر اعتقاد و حمایت مردم از نظام اسلامی افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان با بیان اینکه دولت باید به خواست مردم توجه کند، گفت: مردم ما همواره ولایتمدار و دین دار بوده‌اند و تبیعت از رهبری و حمایت از نظام را وظیفه‌ی خود می‌دانند ولی وجود برخی مشکلات معیشتی و عدم اشتغال برخی جوانان موجب نگرانی آنان شده است، از این رو اگر می‌خواهیم سرمایه عظیم مردمی به درستی حفظ شود لازم است دولت برای حل این مشکلات تلاش بیشتری کند و با اتکاء به نیروی انسانی داخل کشور، مقدمات رفاه و تأمین معیشت و ایجاد اشتغال برای جوانان را فراهم نماید.

انتهای پیام  42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha