پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 391533
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
 آیت الله سید مجتبی میبدی

حوزه / آیت الله سید مجتبی میبدی یک از علمای سرشناس کرمانشاه به ملکوت اعلی پیوست .

حجت الاسلام رحمان فرج الهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کرمانشاه با اعلام  خبر درگذشت آیت الله سید مجتبی میبدی میبدی اظهارداشت: سید جلیل القدر مرحوم آیت الله سید مجتبی میبدی یک روحانی وارسته و به تمام معنا، مظهر تقوا و عدالت بود که سالیان زیادی در مسجد مرحوم پدرش آیت الله میبدی مشغول تبلیغ دین اسلام و به تفسیر قرآن کریم می پرداخت.

این شاگرد آیت الله میبدی ابراز داشت: این عالم فقید استاد عالی حوزه علمیه کرمانشاه بود که در طول عمر شریفش شاگردان وارسته و در حقیقت به تمام معنایی را پرورش داد که همگی در حال حاضر از فضلای شهر کرمانشاه و منطقه می باشند.

وی گفت: نکته بارز و ویژگی اخلاقی و تبلیغی ایشان این بود که در حساس ترین منطقه شهر که اکثرأ اهل سنت بودند تبلیغ و ترویج دین اسلام را شروع کرد و در مدت 50 سال کوچکترین نگرانی برای مردم اهل سنت منطقه به وجود نیاورد و حتی روز به روز بر محبوبیت ایشان در بین ساکنین آن منطقه افزون تر می شد و این نشأت گرفته از رأفت و مهربانی معظم له بود.

این محقق حوزوی تصریح کرد: در ایام اعیاد، مردم اهل سنت به زیارت و دیدار ایشان می شتافتند که این مسأله موجب تعجب مؤمنین و اطرافیان این مرحوم بود.

حجت الاسلام فرج الهی اظهار داشت: وی بنیانگذار عزاداری سادات کرمانشاهی در روز شهادت حضرت زهرا (س) بودند و با این حرکت معنوی همه سادات جمع شده و اظهار لطف و محبت به عزاداری می پرداختند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان داشت: بنده نیز از شاگردان  آیت الله میبدی بودم ، استادی که با مطالعه وارد درس می شد و احترام خاصی برای شاگردانش قائل بود.

وی گفت: در مدت پنج سال که به عنوان شاگرد ایشان بودم هیچ گاه غیبت از زبان مبارک ایشان نشنیدم، این عالم فقید منظم ترین، وقت شناس و وظیفه شناس ترین استاد بود و حتی با وجود اینکه در نیمه شعبان سال 1395 با وجود عمل جراحی که انجام دادند و با کهولت سن در بین عاشقان و شیفتگان حضرت بقیه الله الأعظم حضور پیدا کردند و این سبب شد که از سوی ارادتمندانش مورد استقبال ویژه ای قرار بگیرند.

حجت الاسلام فرج الهی در پایان ابراز امیدواری کرد: غفران الهی برای آیت الله میبدی از ایزد منان و صبر جمیل برای خانواده اش و شاگردانش مسئلت می نماییم.

شایان ذکر است مراسم تشییع و تدفین آیت الله  میبدی 29 مرداد ماه سالجاری از ساعت 9 صبح در مسجد آیت الله بروجردی برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha