سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 391573
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
سریال چرخ وفلک

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و کارشناس و منتقد رسانه ملی به تحلیل و بررسی سریال چرخ و فلک محصول شبکه اول سیما پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله متقی زاده در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، با بیان این که شجاعت و هوشمندی نویسنده و کارگردان در پرداختن به موضوعات مهم اجتماعی در این سریال قابل تقدیر است، در عین حال ابراز داشت: متاسفانه از جمله آفت هایی که در ساخت برخی آثار و به ویژه سریال های اجتماعی سیما قابل مشاهده است، تعجیل و شتابزدگی در تولید و پخش آن هاست که خود باعث سطحی نگری و عدم تعمق جدی در پرداختن به سوژه ها و موضوعات می شود.

وی همچنین افزود: در سریال چرخ و فلک سعی شده که به موضوعات و مسایل اجتماعی پرداخته شده و به خصوص با توجه به اقتضائات امروز جامعه ، نکاتی تبین شود.

حجت الاسلام والمسلمین متقی زاده یادآور شد: به عنوان مثال در پرداختن به فاصله طبقاتی، خرده روایت هایی همچون ماجرای لباس عروسی گران قیمت آورده شده که گرچه سوژه جالبی است اما به نظر می رسد که آن طور که باید و شاید در روایت قصه و شخصیت پردازی، قدم های لازم برداشته نشده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: آنچه مشخص است این که سازندگان سریال گویا فرصت کافی برای تولید اثر نداشته اند و لذا در روایت داستان و پیوند خرده داستان ها در خط و مسیر کلی سریال تا حدی دچار مشکل شده اند.

وی افزود: نکته مهم دیگر این که پرداختن به موضوعاتی چون فقر و فاصله طبقاتی ، تاخیر در سن ازدواج یا فرزندان طلاق و غیره نیازمند انجام پژوهش ها و مطالعات بیشتر است و این که از نظر کارشناسان بهره بیشتری صورت گیرد تا در نهایت خروجی کار به واقعیت جامعه و ارایه راهکار برای حل معضلات نزدیک تر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین متقی زاده در خاتمه گفت: به هر صورت ضمن آن که باید مراقب بود که این قبیل سریال ها دچار آفت سطحی نگری و عوام زدگی نشود، اما باید از حیث جسارت پرداختن به سوژه های جذاب اجتماعی، از سازندگان این سریال تقدیر و از آن ها حمایت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha