شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کنوانسیون سالانه جامعه اسلامی آمریکای شمالی یک ماه دیگر برگزار می‌شود

حوزه/ پنجاه و سومین کنوانسیون سالانه جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ایسنا) در شیکاگو ، ماه آینده با موضوع «بررسی چالش‌ها و غنیمت شمردن فرصت‌ها» برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پنجاه و سومین کنوانسیون سالانه جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ایسنا) در شیکاگو ، ماه آینده در روزهای 2-5 سپتامبر با موضوع «بررسی چالش‌ها و غنیمت شمردن فرصت‌ها» برگزار می‌شود. این کنوانسیون در سال گذشته ده‌ها هزار بازدید کننده را دور هم گرد آورده و یکی از جاذبه‌های اصلی آن بازار سالانه‌است که بیش از 400 فروشنده از جمله طراحان لباس، کتابفروشان، نمایندگان سازمان‌های عام المنفعه و بسیاری دیگر را دور هم جمع می‌کند.

اظهر عزیز دبیر ایسنا در یک کنفرانس خبری در شیگاکو گفت: هدف جامعه اسلامی آمریکای شمالی از برگزاری کنوانسیون‌ها، همایش‌ها، انجمن‌های تحصیلی، فعالیت‌های میان ادیانی، برنامه‌های جوانان، مشارکت‌های مدنی و غیره، پرورش و توسعه جامعه بوده و این کنوانسیون سالانه صرفا به قصد گردآوری مسلمانان برگزار نمی‌شود. و در مواجه به مسائلی چون اسلام‌هراسی، هدف ما ایجاد اتحاد و همبستگی میان مردم از ادیان و پیشینه‌های مذهبی مختلف و ترویج روحیه صلح‌طلبی و درک متقابل است.

در همین راستا نیز عده‌ای از سخنرانان، روحانیون مذهبی، رهبران اجتماعی و خدمتگزاران ملی برای صحبت در این کنوانسیون دعوت شده‌اند.

امیرخان یکی از اعضای کمیته راهبردی کنوانسیون نیز گفت: این همایش شامل نشست‌های جامع، جلسات اصلی و موازی، میزگرد، نشست‌های سلامت، جلسات متخصصان جوان، سخنرانی بیش از 200 واعظ برجسته، نمایشگاه هنری و دیدار با نویسندگان است. به علاوه بزرگترین بازار در آمریکا با 550 غرفه، پذیرش میان ادیانی، سرگرمی، جشنواره فیلم، مراسم ضیافت جوانان، نمایشگاه عکس، مسابقات قرآئت قرآن، ازدواج جوانان، برنامه‌های کودکان، رقابت‌های بسکتبال و دیگر خدمات اجتماعی برگزار خواهد شد.

به گفته ایسنا، بیش از 20 هزار شرکت کننده در آخر هفته روز کارگر در این کنوانسیون حضور یافته، درحالی که بیش از 200 داوطلب در 3 ماه گذشته برای برگزاری موفقیت آمیز این گردهمایی تلاش کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha