چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روحانیون هادیان مردم و مروّجان اندیشه های دین در جامعه می باشند بر خودسازی به عنوان مقدمه رسیدن به مدارج بالاتر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه آیت الله محمود محمدی عراقی در جمع طلاب و روحانیون، اساتید و مسئولان حوزوی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: حضور جوانان در حوزه علمیه فرصت تبلیغ و ترویج دین را برای این افراد به وجود آورده است لذا مسئولیت تبیین و نشر اندیشه های دین را باید به نحو احسن به انجام رسانید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: طلاب جدیدالورود متوجه اعمال خود بوده و خودسازی را سرلوحه امور خود قرار دهند و بنیه دینی و اعتقادی خود را تقویت سازند، چراکه خودسازی مقدمه رسیدن به مدارج بالاتر است.

آیت الله محمدی عراقی تصریح کرد: وظیفه روحانیت این است که جامعه را به سلامت به مقصد برساند لذا این مهم زمانی اتفاق می افتد که طلاب مهذب باشند و روح و جسم خود را در خدمت اسلام قرار دهند.

وی تأکید کرد: طلاب و روحانیون باید با ذکر، دعا، قرائت قرآن و نماز شب انس پیدا کنند و تمام عمر خود را به ذخیره فیوضات الهی بپردازندف تحقق این مهم نه تنها برای طلاب مفید واقع می شود بلکه جامعه نیز به سمت و سویی صحیح سوق می دهد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود:  روحانیون هادیان مردم و مروجان اندیشه های دین می باشند و نقش دست گیری معنوی را در جامعه ایفا می کنند در نتیجه اگر در انحرافات و خطاهایی در طلاب و مبلغان دین دیده شود قطعأ جامعه نیز با آسیب هایی مواجه خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه روحانیت نقش تأثیرگذاری در جامعه دارد بیان داشت: روحانیت همچون مشعل و چراغی مسیر پرفراز و نشیب انسان ها که مملو از خطرات شیاطین زمانه است را روشن می سازد.

آیت الله محمدی عراقی در پایان ابراز داشت: جوانان و نوجوانان با ورود به حوزه علمیه درصدد یافتن خود و هدایت جامعه به سمت احکام و مسائل دین می باشند، اگر یک روحانی دچار تزلزل و انحراف گردد هیچ گاه نمی تواند به عنوان عامل هدایت کننده در جامعه باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha