جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد باقر برقراری در جمع طلاب و روحانیون طرح هجرت مستقر شهرستان سنقر

حوزه / امروزه با توجه به هجمه های بسیار از سوی دشمنان اسلام، علما و روحانیون،باید بتوانند جامعه اسلامی را از استحاله فرهنگی مصون دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه حجت الاسلام محمد باقر برقراری در جمع طلاب و روحانیون طرح هجرت مستقر شهرستان سنقر با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) عنوان داشت: علما، وارثان انبیاء الهی هستند، لذا روحانیت به عنوان وارث پیام آوران الهی با صلابت، استقامت، مسئولیت سنگین هدایت و نجات مردم را به انجام برسانند.

امام جمعه شهرستان سنقر صیانت و پاسداری از هویت شریعت الهی را از وظایف خطیر طلاب برشمرد و اظهار داشت: طلاب و روحانیون در راستای انتقال پیام، معارف و اندیشه های دین در جوامع نیاز به تلاش و جدیت فراوان دارند.

این استاد حوزه علمیه گفت: علما و روحانیون حلقه اتصال مردم با خداوند متعال می باشند و هرچه در این مسیر روحانیت از شایستگی و دلسوزی لازم برخوردار باشند قطعأ راه و رسم ائمه اطهار علیهم السلام و احکام الهی در جامعه پیاده خواهد شد.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان داشت: امروزه با توجه به هجمه های بسیار از سوی دشمنان اسلام، علما و روحانیون نیازمند استقامتی همچون کوه و صبر و بردباری می باشند تا بتوانند جامعه اسلامی را از استحاله فرهنگی مصون دارند.

وی ادامه داد: اگر در جوامع اسلامی اشرافی گری، رفاه و خوش گذرانی جایگزین سیره و مکتب ائمه اطهار علیهم السلام گردد قطعأ جامعه با آسیب ها و مشکلات فراوانی مواجه می گردد و اصل انقلاب و اسلام به خطر می افتد.

امام جمعه شهرستان سنقر در پایان خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون با شناخت دقیق دین و عمل به دستورات الهی و همچنین تبلیغ و ترویج نشر اندیشه های شریعت الهی، جامعه را از خطرات دام های شیاطین داخلی و خارجی مصون دارند.

شایان ذکر است: در پایان طلاب و مبلغان طرح هجرت، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های خود در مناطق و روستاهای مختلف شهرستان سنقر ارائه کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha