شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: روحانیون حوزه‌های علمیه باید نسبت به جذب جوانان به مساجد همچون گذشته برنامه‌ریزی جامع و کامل‌تری داشته باشند و با استفاده از وسیله‌های ارتباط‌جمعی و فضای مجازی آنها را جذب مساجد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در همایش روز جهانی مساجد، با اشاره به حضور چشمگیر ائمه جماعات مساجد در انجام فعالیت‌های مردمی و خداپسندانه، اظهار داشت: فعالیت‌های ائمه جماعات در زمینه‌هایی مثل «درمانی»، «تأسیس مؤسسه‌های خیریه» و«کمک به جوانان در امر ازدواج»، بسیار عالی و سبب جذب مردم به مسجد می‌شود؛ چراکه مردم با مشاهده این فعالیت‌ها به خدمت‌رسانی مسجد پی برده و در آن حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، به طرح شجره طیبه صالحین و نقش مؤثر طلاب و روحانیون در گسترده‌تر کردن آن اشاره کرد و گفت: این طرح، در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد صورت می‌گیرد که اجراکننده اصلی آن، طلاب و روحانیون مدارس علمیه می‌باشند.

*اصلی‌ترین هدف جذب جوانان به مساجد نگه‌داشتن آنها در این سنگرهای انسان‌ساز است

آیت‌الله موسوی جزایری، با تأکید بر این‌که، جذب جوانان به مساجد باید بر اساس برنامه‌ریزی باشد، افزود: نباید صرفاً هدفمان جذب جوانان به مساجد باشد؛ چراکه جذب تنها بخش نخست کار بوده و اصلی‌ترین قسمتِ آن، نگه‌داشتن جوانان در این سنگرهای انسان‌ساز است.

امام‌جمعه اهواز، با اشاره به برنامه‌ریزی جهت جذب حداکثری جوانان به مساجد گفت: روحانیون باید نسبت به این مهم همچون گذشته برنامه‌ریزی جامع و کامل‌تری داشته باشند و با استفاده از وسیله‌های ارتباط‌جمعی، آنها را جذب مساجد کنند، چرا که این کار، بخش مهمی از تهاجم فرهنگی دشمن را کم می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان بابیان اینکه توسعه فعالیت‌های دینی در فضای مجازی، یکی از عوامل بسیار مهم در مبارزه با جنگ فرهنگی-رسانه ای دشمن است، اظهارداشت: امروزه دست هر جوان ایرانی یک موبایل و تبلت است که می‌تواند وارد چندین هزار سایت و شبکه مجازی شود، پس چرا نباید هر کدام از مساجد ایران نیز یک سایت داشته باشند، تا در آن ورود اطلاعات کرده و به تقویت نشر آموزه‌های زیبای دینی کمک کنند؛ ازاین‌رو به همه ائمه جماعات و مبلغان مساجد توصیه می‌کنم که با دقت نظری فراوان در این زمینه مهم گام بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha