جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خدامی ، امام جمعه اندیمشک

حوزه/ حجت‌الاسلام خدامی، گفت: اگر جوانان، علاوه بر پرداختن به نماز و عبادت، از برنامه‌های فرهنگی، مساجد نیز بهره‌مند شوند، قطعاً در جامعه امروزی که دشمن با نبرد سخت و نرم در پی تضعیف اراده و ایمان آن‌هاست، از مفاسد اخلاقی، سیاسی و اعتقادی مصون می‌مانند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی، امام‌جمعه اندیمشک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به روز جهانی مساجد، به اهمیت مسجد و حضور مردم در این مکان مقدس اشاره کرد و اظهارداشت: در مبانی دینی اسلام، به معارفی همچون «پاداش بسیار و بی‌مانند»، «تمرکز بر عبادت»، «آشنایی با مؤمنین»، تقویت روح خداپرستی و بزرگداشت شعائر اسلامی»، «تقویت پایگاه دینی مردم و تضعیف پایگاه‌های دشمنان»، «زائر خدا شدن»، «مغفرت گناهان»، «شفاعت در روز قیامت» و... اشاره و تصریح کرده‌اند که مسلمانان با حضور در مساجد، به همه این کرامات خواهند رسید.

وی با بیان این‌که «مساجد» مهم‌ترین سنگر در مقابله با دشمنان و حفظ طهارت روحی و معنوی مردم هستند، گفت:  مطلع شدن از مشکلات یکدیگر، فهم توطئه‌های دشمنان و... نتایج حضور در این سنگر مقاوم اسلامی است، به گونه‌ای که از صدر اسلام تاکنون، تمامی فعالیت‌های مفید اجتماعی از صلح، تقویت معنویت، صله ارحام و حضور در صحنه‌های مهم سیاسی و اجتماعی از مساجد شروع شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک، به ارتباط حضور جوانان در مساجد با کاهش معضلات اجتماعی، اشاره کرد و افزود: اگر جوانان، در مساجد علاوه بر پرداختن به نماز و عبادت و تمرکز بر عبودیت، با استفاده از برنامه‌های فرهنگی، سرشار و بهره‌مند گردند، قطعاً در جامعه امروزی که دشمن با نبرد سخت و نرم در پی تضعیف اراده و ایمان آن‌هاست، بیمه خواهند شد و از مفاسد اخلاقی، سیاسی و اعتقادی مصون خواهند ماند.

حجت‌الاسلام خدامی، کیفیت بخشی به برنامه‌های مذهبی-فرهنگی مساجد را از وظایف طلاب و روحانیون خواند و تصریح کرد: گرم شدن برنامه‌های فرهنگی و ایجاد شور و نشاط جوانی در مساجد، حضور پر شور و مستمر طلاب و روحانیون را می‌طلبد که باید نسبت به آن پویا و فعال باشند.

امام‌جمعه اندیمشک، در پاسخ به این سؤال که «چگونه می‌شود از مساجد به‌عنوان سنگرهای دفاعی مقابله با جنگ‌های مختلف دشمن استفاده کرد؟»، گفت: با استفاده از کارکردهای جامع مساجد، می‌توان به این هدف رسید؛ یعنی در مساجد علاوه بر نماز جماعت و پایگاه معنوی، به اصل «ارتقاء معنوی» هم توجه داشت که برای این مهم باید جایگاه تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، آموزش احکام شرعی، جلسات اصول عقاید و بصیرت افزایی، حفظ و تقویت شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha