شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جماعت اسلامی پاکستار خواستار راه اندازی سیستم بانکی بدون بهره

حوزه/ یک مقام ارشد جماعت اسلامی در پاکستان خواستار راه‌اندازی سیستم بانکی بدون بهره شده و این اقدام را تنها راه نجات توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از  دیلی تایمز،  روز گذشته یک مقام ارشد جماعت اسلامی در پاکستان خواستار راه‌اندازی سیستم بانکی بدون بهره در این کشور شده و این اقدام را تنها شیوه نجات دهنده توسعه اقتصادی و اجتماعی در پاکستان دانست.

مشتاق احمدخان، امیر خیبر پختون خوا و مظفر سعید وزیر دارایی این استان در مرکز اسلامی پیشاور، از دولت پاکستان خواستند تا سیستم‌های بانکی با بهره کمتر را جایگزین سیستم‌های کنونی کند. امیر همچنین توصیه کرد که تمام حساب‌های نمایندگان مجلس، کارمندان دولتی و وزاری استانی به سیستم بانکی با بهره کمتری منتقل گردند.

او در این باره گفت: تلاش ما این است که سیستم بانکی کشوری با کمترین بهره داشته و جامعه‌ای اسلامی با اقتصاد اسلامی داشته باشیم.

طبقه فقیر جامعه قربانی این سیستم بانکی در کشور هستند و جماعت اسلامی پاکستان دیگر حاضر به تحمل محرومیت اقتصادی جامعه و شیوع سیستم بانکداری سکولار در کشور اسلامی پاکستان نیست. به نظر ما تنها راه توقف گسترش دستورکار سکولاریسم در پاکستان تغییر سیستم بانکی کشور از شیوه سیستم مبتنی بر بهره به یک سیستم بدون بهره است. چرا که سیستم بانکی مبتنی بر بهره سبب تخریب و نابودی پایه‌های اجتماعی در کشور می‌شود.

امیر در پایان با اظهار تاسف از اجتناب قضات شرعی پاکستانی از حل و فصل این موضوع، افزود: سیستم قضایی کشور باید یک مکانیسم مناسب برای سیستم بانکی با بهره کمتر در نظر بگیرد تا به این طریق نظام عادلانه اقتصادی در کشور حاکم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha