پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فرزانه، شوراي عالي خراسان

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: بايد در حوزه علميه خراسان نظام جامعي تدوين شود كه همه شئونات حوزوي طلبه و طلبگی را پوشش دهد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمين فرزانه، در چهارمين جلسه مشترك رؤسا و دبيران كمیسيون‌های تخصصی شورای عالی حوزه خراسان ضمن تقدير از فعاليت‌هاي كمیسيون‌هاي پنج‌گانه آموزش، پژوهش، اجتماعي و سياسي، فرهنگ و اخلاق و خدمات و معيشت، اظهار كرد: بايد در حوزه علميه خراسان نظام جامعي تدوين شود كه همه شئونات حوزوي طلبه را پوشش دهد.

دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان افزود: در نظر گرفتن يك امر از امور  حوزوي طلبه، بدون توجه به امور ديگر آن خسارت خواهد بود كه در اين زمينه نظام جامع مي‌تواند زمينه رشد همگون طلاب را فراهم آورد.

وی، امكانات بالقوه و بالفعل موجود در حوزه علميه را مطلوب ارزيابي كرد و ادامه داد: رؤسا و دبيران كمیسيون‌هاي دبيرخانه شوراي عالي حوزه علميه خراسان بايد با برنامه‌ريزي مناسب، تلاش مضاعفي را در جهت پوشش خلأهاي موجود در حوزه علميه صورت دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمين فرزانه با تبيين اهميت فراهم آوردن امكانات معيشتي مناسب براي طلاب حوزه‌هاي علميه، تصريح كرد: با توجه به فضاي موجود در كمیسيون خدمات و معيشت، بايد قدم‌هاي مؤثرتري در بهبود وضعيت زندگي طلاب برداشته و در تصويب و اجراي طرح‌هايي در اين زمينه تسريع شود.

دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان، در پايان با اشاره به برگزاري نشست مشترك شوراي عالي حوزه علميه خراسان و قم، بر تبادل اسناد و نظامات جامع كار شده ميان اين دو مركز تأكيد كرد.

 در اين جلسه همچنین حجت الاسلام صفرعلي فتح اللهي، مسئول دبيرخانه شوراي عالي حوزه علميه خراسان و رؤساي كمیسيون‌هاي پنج‌گانه آموزش، پژوهش، اجتماعي و سياسي، فرهنگ و اخلاق و خدمات و معيشت  نيز گزارشي از كمسيون‌هاي مربوطه  ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha