پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدحسین کبیریان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران، از شروع کلاس های مدارس علمیه استان با حضور ۸هزار طلبه خبر داد و گفت: مراسم رسمی افتتاحیه حوزه علمیه استان تهران، ۱۶ شهریور با حضور یکی از مراجع تقلید برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین کبیریان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام شروع سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان تهران، اظهار داشت: اگرچه امروز مدارس علمیه استان تهران، سال تحصیلی جدید را با حضور طلاب آغاز کردند، اما مراسم رسمی افتتاحیه حوزه علمیه استان تهران، روز 16 شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم رسمی افتتاحیه حوزه علمیه استان تهران، روز دوشنبه 16 شهریورماه و با حضور یکی از مراجع عظام تقلید برگزار خواهد شد و اگر چه مکان دقیق این مراسم هنوز مشخص نشده، اما به احتمال زیاد مصلی بزرگ شهر ری، میزبان این مراسم با شکوه خواهد بود.

معاون آموزشی  حوزه علمیه استان تهران، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 96-95، حدود 8 هزار طلبه در 70 واحد آموزشی حوزوی استان تهران شامل مدارس علمیه و مراکز تخصصی، مشغول به تحصیل خواهند بود که حدود 850 استاد نیز کار تدریس آنان را به عهده خواهند داشت.

وی با بیان این که 70 واحد آموزشی حوزوی سطح استان تهران، شامل 8 مرکز تخصصی و 62 مدرسه علمیه است، گفت: حدود 60 مدرسه علمیه و مرکز تخصصی در خود شهر تهران مستقر است و 10 مدرسه علمیه دیگر نیز در توابع استان تهران، فعالیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان در پایان با اشاره به برنامه مدیریت حوزه علمیه استان تهران برای ایجاد تحول در نظام آموزشی حوزه، گفت: مدیریت حوزه استان، درصدد تدوین برنامه ای برای تحول در حوزه است که به احتمال قوی در همین سال تحصیلی جدید، در برخی مدراس علمیه، اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha