جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هنر هفتم

حوزه/بازیگر سینما و تلویزیون نسبت به توطئه شبکه های معاند برای جذب هنرمندان سینما هشدار داد.

وی گفت: به عنوان یک بازیگر باید به شخصه با حضور در این شبکه‌ها مخالف هستم، حتی اگر بهترین پیشنهادهای مالی نیز به من شود به آن پاسخ مثبت نمی‌دهم، چون معتقدم حضور در این گونه شبکه ها نه تنها پیشرفت نیست، بلکه یک پسرفت جدی محسوب می‌شود.

بازیگر فیلم «سیب و سلما» یادآور شد: از وقتی که این مهاجرت‌ها پیش آمده رسانه‌های مختلف بازیگران را محکوم می کنند، اما نیامده‌اند درباره چرایی آن بحث کنند، اتفاقی که اگر انجام می‌شد، بحث‌ها شکلی تاثیر گذار به خود می‌گرفت و تنها پر کردن صفحات روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها از  انتقادات نبود.

قلاتیان در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: بازیگرانی که دست به این مهاجرت زده‌اند، خود بهتر از هر کسی می‌دانند حضورشان در شبکه‌های ماهواره‌ای برای آنان هیچ دست آورد کیفی به همراه نخواهد داشت، اما مهم ترین دلیل آنها بیکاری و عدم پیشنهاد کار است، حداقل به واسطه شغلشان، زندگی خود را به لحاظ اقتصادی تامین کنند.

قلاتیان یادآور شد: مطلب دیگری که باید به آن حتما توجه شود ایجاد فضایی آرام برای هنرمندان و احساس راحتی و امنیت شغلی است، چون ممکن است بازیگری نتواند به واسطه برخی مسائل در چنین فضایی کار کند، برای همین ممکن است برای رهایی از برخی مسائل از چاله به چاه بیفتد. پیشنهاد من در این زمینه این است عملکرد نهادهای نظارتی در این عرصه بسیار جدی‌تر و پررنگ‌تر شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به این سئوال که حضور بازیگران در آثار خارجی چه فایده ای دارد؟ گفت: اینکه بازیگران ایرانی بتوانند در سینمای جهان فعالیت کنند، اتفاق خوبی است، اما به این شرط که به قوانین عرفی و شرعی کشور متعهد باشند و آنها را رعایت کنند. این اتفاق اگر رخ دهد و هنر نجیب را به رخ بازیگران دنیا بکشد حضور آنها افتخار آمیز خواهد بود، اتفاقی که مطمئنا در شبکه‌هایی چون جم رخ نخواهد داد.

وی گفت: بازیگرانی که به شبکه‌های فارسی زبان ماهواره ای مهاجرت می‌کنند، آینده خود را فدای منفعت‌های لحظه‌ای می کنند.

*نیروی انسانی هنر هفتم در معرض تهدید جدی است

قلاتیان تاکید: از مسئولان سینما و تلویزیون خواهش می‌کنم با رونق بخشیدن به تولیدات سینمایی و تلویزیونی، شرایطی را به وجود آورند که دیگر هیچ بازیگر به دلیل بیکاری دست به چنین مهاجرت‌های زیان باری نزنند، چون اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، دیگر نمی‌توان تنها کسانی که این کار را انجام داده‌اند مقصر دانست، بلکه دیگران هم همان اندازه در آن نقش دارند.

*هدف از جذب هنرمندان ایرانی

وی در پاسخ به سوالی دیگر، مبنی بر اینکه  این شبکه‌ها با چه نیتی دست به جذب عوامل ایرانی می‌زنند؟ گفت: مطمئنا آنها دلسوز مردم ایران نیستند، برای همین باید اهداف آنها شناسایی شود، اما به هر حال روشن‌ترین هدف آنها این است خانواده‌های ایرانی را هدف حملات خود قرار دهند تا با رواج فرهنگ غربی در سبک زندگی ما ، ضربات خود را به فرهنگ و کشور ما وارد کنند.

*برای مقابله با جنگ نرم چه کرده ایم

قلاتیان در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد:  سالهاست درباره تاثیرات مخرب جنگ نرم حرف زده می‌شود، اما هنوز ما آن را جدی نگرفته‌ایم، برای همین تنها با برخوردهای سلبی می‌خواهیم مقطعی با آن برخورد کنیم، درصورتیکه این حوزه نیازمند سرمایه گذاری است تا سیاست‌های بلند مدتی تبیین شود. این سیاست گذاری نیز باید فراتر از گرایشات سیاسی باشد، بلکه تنها باید رواج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی را هدف داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha