جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا- حوزه اسلام آباد غرب

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب گفت: ائمه جماعات باید دوره های بررسی و شناخت ولایت فقیه را در مساجد در جهت مقابله با استحاله فرهنگی استکبار برگزارنمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در همایش ائمه جماعات، خادمین مساجد و مسئولین کانون های فرهنگی که در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد عنوان داشت: مساجد عمر و اراده جوانان را در راستای پاسداری از ولایت فقیه تقویت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب اظهار داشت: عده ای مساجد را تنها محلی برای برپایی نماز جماعت می دانند و با کارهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در مساجد مخالف هستند این نگاه و رویه مصداق نظریه سکولاریسم است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مساجد محلی برای اعزام و آموزش شهدا بودند و امروزه نیز محلی برای پرورش جوانان و جذب آن ها در حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه مسجد کارخانه انسان سازی است بیان داشت: مساجد روح و جسم انسان ها را الهی و خدایی کرده و انسان ها را به سمت و سوی خداوند هدایت می کند.

حجت الاسلام کرمی نیا با بیان مسجد سه قطب دارد عنوان داشت: مسجد شامل سه قطب امام جماعت، هیأت امنا و پایگاه مقاومت بسیج است اگر این سه قطب هماهنگ و همدل باشند قطعأ مساجد به عنوان پایگاهی در جهت بصیرت افزایی و مقابله با هجمه های دشمنان خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: امام جماعت به جز وظیفه برپا داشتن نماز جماعت باید در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی پیشقدم بوده و فعالیت چشمگیری داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب ابراز داشت: مسجد در واقع یک دولت و ملت است لذا باید نگاهمان به آن کلان باشد و با مدیریت قوی مساجد را به قطب بزرگ فرهنگی در کشور تبدیل کنیم.

وی در پایان مطرح کرد: امروز دشمنان، ولایت فقیه را مورد هجمه قرار داده اند، لذا ائمه جماعات باید دوره های بررسی و شناخت ولایت فقیه را در مساجد در جهت مقابله با استحاله فرهنگی استکبار برگزار کنند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha