جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز گفت: شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا یک دانشمند و فیلسوف مسلمان که نماد وحدت علم و دین است و در عین دیانت اصیلش، متفکر و دانشمندی بزرگ در عرصه جهانی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام‌جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به ویژگی‌های ابو علی سینا اشاره کرد و اظهارداشت: ابن‌سینا شخصیتی مسلمان و دانشمند بود که تا همین امروز مایه مباهات و افتخار شیعیان در سراسر جهان است.

وی بابیان این‌که در دین مبین اسلام هیچ کجا حرفی از «جدایی دین از علم» مطرح نشده است، بیان داشت: شیخ‌الرئیس یک دانشمند و فیلسوف مسلمان که نماد وحدت علم و دین است و در عین دیانت اصیلش، متفکر و دانشمندی بزرگ در عرصه جهانی بود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به آثار علمی ابن‌سینا، بیان داشت: کتاب‌هایی که ابوعلی سینا، در زمینه پزشکی و فلسفه نوشته، بسیار زیاد است اما کتبی که ایشان در زمینه فلسفه به نگارش درآورده‌اند، تا به امروز نیز از مهم‌ترین کتاب‌های حوزویان در این رشته هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، در ادامه به روز پزشک اشاره کرد و گفت: پزشکان متعهد ایران اسلامی خدمات بسیار ماندگاری انجام داده و می‌دهند که از مهم‌ترین خدمات این متعهدان عرصه پزشکی، فعالیتشان در دوران پیش از انقلاب و دفاع مقدس است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی کشور، تصریح کرد: در دوران آغازین انقلاب اسلامی اکثر پزشکان حاضر در کشور، پاکستانی، بنگلادشی و یا هندی بودند؛ اما امروز با تلاش‌های جوانان عزیز ایران اسلامی، ایران یکی از کشورهای تولیدکننده علم در مسائل پزشکی است به گونه‌ای که در حال حاضر استان خوزستان، به همت مسئولان دانشگاه جندی‌شاپور، در همه رشته‌های علم پزشکی، افرادی متخصص و توانمند با روحیات انقلابی دارد.

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، نسبت به تحول در نظام پزشکی کشور، تصریح کرد: یکی از تحولات در علم که بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته، تحقق آن در بحث پزشکی است؛ به همین دلیل متخصصان توانمند ایران اسلامی و رؤسای نظام پزشکی کشور، باید با همه توان در این راستا گام بردارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، بابیان این‌که هزینه درمان برخی بیماری‌ها بسیار بالا و گران است، گفت: هزینه‌های درمان، گاهی بسیار بالاست، که خود پزشکان در برخی بیمارستان‌ها، به رایگان بیمارانی که توانایی پرداخت ندارند را درمان می‌کنند! اما بازهم احتیاج داریم به بحث توجه بیشتر پزشکان و متخصصین به قشر محروم جامعه تا إن شاءالله روزی شاهد آن نباشیم که مسلمانی به دلیل فقر مالی و عدم درمان بیماری‌اش، از دنیا پرورد.

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به طرح تحول سلامت، اظهارداشت: این طرح تحول سلامت، بار مالی قابل‌توجهی را از دوش قشر آسیب‌پذیر جامعه برمی‌دارد، اما همچنان تا رسیدن به آن نقطه مطلوبی که موردنظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر «کسی که بیماری در خانه دارد، دغدغه‌اش تنها درمان این بیمار باشد، نه تأمین هزینه‌های آن...» بسیار فاصله داریم و دولت باید با همت و عزم بیشتر، بدان مهم جامه عمل پوشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha