سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ نباید برده تلگرام باشیم، زیرا آنها تمام زندگی مردم را تحت نظر دارند؛ چرا عزم جدی برای مبارزه و مقابله با آنها وجود ندارد؛ بایدگفت که این درد، بی درمان نیست و درآمدهای دولت از اینترنت و این فضاها ارزش آن را ندارد که خود را درگیر این شبکه ها کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد در سخنانی گفتند: در زمینه فضای مجازی گروه زبده ای از کارشناسان گزارشات نگران کننده ای  در خصوص فضای مجازی ارایه کرده اند که بسیاری از مقولات مرتبط با فضای مجازی مطالب غیر دینی است.

ایشان با اشاره به اهمیت توجه مساله دسترسی شبکه های اجتماعی به اطلاعات مردم و کشور افزودند: امروزه اگر کسی که در تلگرام وارد شود، دیگر برده این برنامه خواهد شد، چون می تواند در انتخاب های انسان دخالت کند.

معظم له با ذکر این مطلب که در فتنه 88 دشمنان عده بسیاری را بسیج کردند تا از طریق فضای مجازی به کشور و نظام حمله کنند اظهار کردند: این گروه ها امروزه به توانی دست پیدا کرده اند که می توانند جعل پیام کرده و به دیگران ارسال کنند.

هشدار سرگرمی ۹ ساعته  مردم ایران در تلگرام

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: همین فضاهای مجازی باعث شدند که فیلم های منا در ظرف چند روز در عرصه مجازی حذف شود؛ دلیل آن هم این مساله بود که این فیلم ها به خواست عربستان حذف شد؛ آمار بیان می کند که 5 تا 9 ساعت در روز بسیاری از مردم درگیر تلگرام هستند در حالی که در خارج از کشور این مساله 16 ساعت در ماه است.

فضای مجازی عامل افت تحصیلی دانش آموزان

این مرجع تقلید اظهارکردند: بیش از 80 درصد از دانش آموزان امسال با معدل 12 یا زیر دوازده قبول شده اند که وزیر آموزش و پرورش هم نسبت به این مساله اعتراض کرده بود، ولی دلیل آن، حضور گسترده مردم در فضای مجازی به ویژه تلگرام است؛ البته متخصصان معتقدند که راه حل این مشکل، انجام شبکه ملی است؛ در این زمینه طرحی را نیز بیان کرده اند که می توان ظرف سه ماه این مشکل را حل کند.

نباید برده تلگرام باشیم

ایشان گفتند: مشکل پهنه ای است که سیستم مخابراتی و ارتباطی ما به تلگرام داده است؛ اگر این پهنه در اختیار این شبکه ملی قرار بگیرد، دیگر تلگرام مشتاقی نخواهد داشت؛ نباید برده تلگرام باشیم زیرا آنها تمام زندگی مردم را تحت نظر دارند؛ چرا عزم جدی برای مبارزه و مقابله با آنها وجود ندارد؛ بایدگفت که این درد، بی درمان نیست و درآمدهای دولت از اینترنت و این فضاها ارزش آن را ندارد که خود را درگیر این شبکه ها کنیم، مسئولان وزارت ارتباطات باید به دنبال آن باشند که راه حل های جدیدی را پیدا کنند تا مردم کمتر در معرض این آسیب ها باشند.

معظم له بیان کردند: این انقلاب که امروز به این شکوه و عظمت و عزت رسیده است به برکت اعتقادات مذهبی ایجاد شده است؛ جنگ را اعتقادات مذهبی به نفع ما پیش برد؛ اگر این اعتقادات را رها کنیم به زمان شاه بر می گردیم و اداره کشور از عهده مسئولان خارج می شود.

ایشان گفتند: برای لمس حرکت در عرصه اقتصادی از سوی مردم باید کارهای زیادی انجام شود؛ مثلا در زمینه بهداشت و درمان این حس مثبت ایجاد شده است و به همین خاطر باید در سایر مسایل نیز این مساله حس شود.

یارانه ها  از مسایل جدی دولت است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: راه افتادن مراکز تولیدی و مساله یارانه ها  از مسایل جدی دولت است که باید آن را حل کند؛ یارانه ها بلایی است که برخی بر سر مردم آوردند؛ به چه دلیل باید 80 میلیون که در میان آنها گروه های زیادی ثروتمند وجود دارد، یارانه بگیرند؛ مشکل یارانه ها باید حل شود و حل آن نیز منوط به رعایت ملاحظات ونظر مردم است.

قاچاق کالا ضربه عظیمی به اقتصاد مملکت می زند

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: مساله اقتصاد مقاومتی باید در عمل گرفته شود؛ از جمله این کارهایی که باید در این زمینه انجام شود، مساله قاچاق است؛ هر روز صدها کانتینر قاچاق وارد کشور می شود؛ این همه کالا ضربه عظیمی به اقتصاد مملکت می زند؛ نباید اجازه دهیم که یک کانتینر وارد کشور شود؛ چگونه نمی توانیم این مشکل را حل کنیم؟ چه قدرتی وجود دارد که مافوق قوه های سه گانه است که سه قوه هنوز نتوانسته این مشکل را حل کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • afa IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    با سلام و خسته نباشید: با تشکر و قدردانی از اینکه خبرهای حوزه را به ایمیل بنده ارسال می کنید. با تشکر فراوان