شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه /حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید براینکه اختلاف افکنی مهم ترین روزنه نفوذ استکبار در بین امت های اسلامی است، از علمای اسلام خواست در این زمینه بصیرت افزایی نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیر و کارگزاران حج و زیارت استان خراسان جنوبی با اشاره به نزدیک بودن سالگرد شهدای خانه ی امن الهی، افزود: حادثه منا مصیبت بزرگی بود ولی بزرگتر از این مصیبت این است که عده ای به اسم مسلمان در قالب های تروریستی به قتل مسلمین در منا و حج و دیگر کشورها  مشغول هستند.

وی ادامه داد: به خاطر وجود مصیبت های بزرگتر، حادثه منا کم رنگ تر می شود، زیرا از جهل و بی اطلاعی مردم سوء استفاده کرده و با کفار مسلمانان را می کشند و می گویند ما مسلمانیم .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص بصیرت رهبر فرزانه انقلاب، خاطر نشان کرد: رهبرمان حتی نسبت به خود تکفیری ها گفتند این ها هم دشمن اصلی ما نیستند، بلکه دشمن اصلی آمریکا است که طرح ریزی این جرایم را انجام می دهند.

این استاد حوزه افزود: دشمنان بر اساس جهل برخی از مسلمانان هر بلایی که می خواهند بر سر مسلمانان در می آورند و اختلاف می اندازند و حکومت می کنند و بعد می گویند کافر این است و مسلمان این!

وی ادامه داد: اسلامی که برای سرخی یک سیلی برادر به برادری دیه تعیین کرده، اما دشمن با وجود آدم کشی ها و ظلم هایی که می کنند، طوری جو سازی و ظاهر سازی می کند که کسی اعتراض و مقابله نکند و سکوتی مرگبار توسط نیروهای انسانی در این شرایط حاکم شود .

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در خصوص اهمیت روشنگری گفت: باید روشنگری به صورت هنر مکتوب و رسانه ای در سطح جامعه صورت بگیرد تا سندی برای آیندگان شود.

وی با اشاره به اینکه روشنگری باید پیوسته صورت بگیرد ادامه داد:  روشنگری در یک جلسه صورت نمی گیرد و باید از حق مسلمانان و تمام مظلومین در هر کشوری دفاع کرد.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام، نسخه‌ی نفوذ و اختلاف انداختن بین مسلمانان را هرجا توانستند، اجرا کردند که این، برای همه‌ی ما عبرت است.

وی گفت: راه‌حلِ مقابله با نفوذ دشمنان اسلام، یک کلمه است و آن اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی  ما را به جهاد کبیر هدایت کردند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی  تأکید کرد: امروز به جهاد کبیر نیاز داریم و نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به این جهاد، داشتن بصیرت و دشمن‌شناسی است و باید براساس قانون اساسی و منافع ملی حرکت کرد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی کشورهای اسلامی، بی‌پرده با صهیونیست‌ها تفاهم‌نامه امضا می‌کنند که این، ننگ  بوده و باید در این زمینه علمای اسلام آگاهی سازی نمایند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha