شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موسی الرضا نوروزی

حوزه / در کناریکدیگر قرار گرفتن علم و تقوا همچون دوبال انسان را به اوج می رساند لذا باید قدر فرصت ها را دانست و نهایت استفاده را از آن ها برد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام موسی الرضا نوروزی، با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه یکی از راه های شکرگذاری قدرشناسی است عنوان داشت:  شکرگزاری به درگاه خداوند متعال را از واجبات دانست لذا باید در تمام مراحل زندگی شکرگذار و قدرشناس نعمت های خداوند بود.

امام جمعه شهرستان دالاهو با اشاره به اینکه هدایت از بهترین امور است اظهار داشت: قدم ابتدایی برای هدایت انسان ها خودسازی است و این مهم را طلاب در خود تقویت نموده و با حضور در کلاس های آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی و راهنمایی به آموزش مسائل دینی و ارتباط و پیوندی عمیق آن ها با خداوند بپردازند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: تبلیغ و ترویج دین نیازمند علم دین شناسی و اسلام شناسی است، و  اگر تعلیم بدین گونه باشد نهضت بزرگی در جوامع اسلامی ایجاد می شود.

حجت الاسلام نوروزی بیان داشت: در مسیر اسلام شناسی مطالعه و مباحثات از اهمیت بالایی برخوردار است لذا باید نسبت به حفظ قرآن٬ حدیث٬ مطالعه کتاب های مرجع و ریشه ای و تفاسیر جدیت لازم را داشته باشیم، انسان باید یک سرمایه علمی و تقوایی برای خود داشته باشد و دیگران را نیز از این سرمایه بهره مند سازد.

وی بیان داشت: اسلام و نظام جمهوری اسلامی هر دو نظام الهی است این دو مقوله بشدت نیازمند انسان های ارزشی است که دارای سرمایه علمی و تقوایی باشند و در این مسیر طلاب حوزه های علمیه تأثیرگذار ترین قشر در جهت اعتلای دینی و فرهنگی و حفظ ارزش های نظام می باشند.

امام جمعه شهرستان دالاهو اظهار داشت: در کناریکدیگر قرار گرفتن علم و تقوا همچون دوبال انسان را به اوج می رساند لذا باید قدر فرصت ها را دانست و نهایت استفاده را از آن ها برد.

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: طلاب حوزه های علمیه باید به دنبال کسب علوم دینی و شناخت دین و پروردگار باشند تا از مسیر واقعی خارج نشده و دچار انحراف نشوند و این مهم نیازمند خودسازی است .

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha