چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
فرهنگ اسلامی

حوزه/ فعال فضای مجازی بر لزوم اجرای طرح آرشیو دیجیتال فرهنگ دینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  اسماعیلی بعد از ظهر امروز در دیدار طلاب فعال در عرصه فضای مجازی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از فعالیت هایی که باید در وزارت ارتباطات انجام شود ؛ابجاد دفتر و اتاقی در وزارتخانه برای سازماندهی فعالان فضای مجازی در عرصه فرهنگی. است.

وی افزود: این روند باید با ساختار خود وزارت انجام شود؛ نکته دیگر پیگیری طرح ارشیودیجیتال فرهنگی است؛ در عرصه های مختلف آرشیوها وبانک های اطلاعاتی بزرگی وجود دارد که شاید از عهده مراکزفرهنگی خارج باشد؛ به نظر می رسد که باید این وزارت خانه این طرح را انجام دهد.

این فعال تبلیغی حوزه در شبکه های مجازی گفت: در زمینه تولید و نشر دینی باید بودجه مشخصی برای عرصه تولید و نشر در نظر گرفته شود؛ یکی دیگر از فعالیت هایی باید در این عرصه انجام شود تلاش در زمینه امنیت و ضد جاسوسی در مجموعه های فرهنگی است؛ موسسات حوزوی به دلیل امکانات و تولیدات فاخر نیازمند فضای امنی برای ذخیره و عرضه محصولات خود هستند.

وی تصریح کرد: اگرچه هزینه اینترنت در کشور چندان زیاد نیست، ولی قطعا حوزویان و فعالان پژوهشی حوزه و موسسات پژوهشی حوزوی نیازمند کمک اساسی در زمینه فضای اینترنت و تسهیل در دسترسی آنها به شبکه نت هسند که امیدواریم با بسته های حمایتی، پژوهشگران حوزوی را در توسعه پژوهش ها و گسترش فعالیت در زمینه فضای مجازی یاری نمایید.

وی در پایان بر لزوم توسعه فیلترینگ هوشمند در کشور تصریح کرد و گفت: فیلترینگ هوشمند روش مناسبی است، ولی نقاط ضعفی در این پروژه وجوددارد که باید این نواقص رفع و بهینه سازی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha