پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاب

حوزه / مدیر مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم (عج) نورآباد از تحصیل قریب به ۱۴۰ طلبه در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد اسماعیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان اینکه مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم (عج) نورآباد در سال ۱۳۸۶ به همت مرحوم حاج احمد امیدیان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع بنا نهاده شد گفت:این مدرسه در همان سال در راستای تربیت طلاب علاقمند به آموزش علوم حوزه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون قریب به ۱۴۰ طلبه در سطوح ۱و ۲ در مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم عج به فراگیری علوم حوزوی مشغول اند افزود:با پذیرش جدید برای سال تحصیلی در این مدرسه به ظرفیت بیش از ۲۰ نفر، تعداد طلاب این مدرسه به ۱۶۰ نفر خواهد رسید.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد از اتمام طرح ارتقایی و تکمیل نواقص تحصیلی در این مدرسه خبر داد و تصریح کرد:برگزاری طرح ارتقایی برای طلاب جهت ورود به پایه های بالاتر و طرح تکمیل نواقص برای جبران اشکالات تحصیلی طلاب در این مدرسه نیز این روزها به نحو مطلوبی به اتمام رسید .

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۷ نفر از اساتید حوزه در این مدرسه به امر آموزش طلاب مشغولند خاطر نشان کرد:مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(ج) نورآباد با کمبود استاد مواجه است و درخواستها و رایزنی های برای جذب ۲ استاد برای خدمت در این مدرسه انجام شده است که با جذب این دو نفر مشکل کمبود استاد مرتفع خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه زمینی از سوی اداره مسکن و شهرسازی برای تولیت مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد بعنوان یکی از مراکز تخصصی حوزه در استان اختصاص یافته است اظهار داشت:امید می رود با کمک خیران و تخصیص اعتبار بزودی شاهد احداث این مرکز برای استان باشیم.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد همچنین از اختصاص زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع برای ساخت استاد سرا ویژه اساتید حوزه خبر داد و گفت:برای ساخت و گسترش فضاهای آموزشی حوزه نیازمند همت همه جانبه خیران هستیم و باید با فرهنگ سازی و نهادینه کردن این امر روز به روز شاهد گسترش مراکز حوزوی در جای جای ایران اسلامی باشیم.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه توسعه و گسترش زیر ساختهای حوزوی نقش مهمی در توسعه فرهنگ دینی جوامع دارد تصریح کرد:با ساخت مراکز دینی و حوزوی می توان از آسیب های اجتماعی در جامعه پیشگیری کرد چرا که توسعه فضاهای حوزوی در خنثی سازی نقشه فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب اثر بسزایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha