سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اخلاق

حوزه/ جلسه درس اخلاق طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در مجتمع نور قم برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری نشست اخلاقی طلاب حوزه علمیه خوزستان، اظهارداشت: این نشست با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، رییس موسسه روایت سیره شهدا، در نمازخانه مجتمع فرهنگی نور سازمان تبلیغات اسلامی قم، برگزار می شود.

وی با بیان این که توجه به مسایل اخلاقی، از ضروریات کارهای تهذیبی در حوزه های علمیه است، گفت: هرچه قدر اساتید و مدیران مدارس علمیه، به مسأله اخلاق در حوزه های علمیه توجه بیشتری داشته باشند، قطعا طلاب مستعدتری در مسایل آموزشی تربیت خواهند کرد.

حجت الاسلام منصوری، با تأکید بر این که برگزاری جلسات اخلاق، یکی از راه های مؤثر در ارتقاء روحیه معنوی طلاب است، بیان داشت: خوشبختانه یکی از برنامه های مستمر معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، برگزاری جلسات مستمر اخلاق در سطح مدارس علمیه استان است که برای این مهم نیز هم از اساتید استان قم و هم از اساتید بومی بهره گرفته است.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، افزود: در ادامه این جلسات اخلاقی، تصمیم گرفتیم در دوره میثاق طلبگی نیز از حضور یکی از سخنرانان مطرح کشوری استفاده کنیم که إن شاءالله فردا این جلسه برای 200 طلبه جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان برگزار می شود.

وی در پایان با تأکید بر این که کم توجهی به  تهذیب در مدارس علمیه، آسیب زاست، تصریح کرد: اگر یک طلبه از نظر آموزشی در بالاترین رتبه باشد، اما نسبت به مسایل تهذیبی و اخلاقی توجه مناسبی نداشته باشد، این طلبه نخواهد توانست در جامعه بیرونی انسان سازی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha