جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر قالیباف

حوزه/ شهردار تهران با انتقاد از عدم تحقق جایگاه واقعی مساجد در جامعه، گفت: امروز مسجد محوریت حرکت های فرهنگی و هویت بخشی و نقشی که باید در جامعه ایفا کند را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، ‌دکتر محمد باقر قالیباف، شامگاه امروز در اولین همایش محله مسجد محور، در حسینیه ارشاد تهران با انتقاد از عدم تحقق جایگاه واقعی مساجد در جامعه، گفت: امروز مسجد محوریت حرکت های فرهنگی و هویت بخشی و نقشی که باید در زندگی خانواده ایفا کند را ندارد.

وی ادامه داد: باید بیشتر در امر آسیب شناسی این موضوع تلاش کنیم و در این عرصه توجه به این که مجموعه دست اندرکاران و در راس آن امام جماعت مسجد برای حل دغدغه های مادی و معنوی مردم بسیار مهم است، اگر مسجدمحل توجه به خواسته های مردم شد بی شک محل رجوع نیز خواهد بود.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر مسجد نسبت به حل مشکلات افراد اهتمام بورزد، قطعا در جذب آنها و محوریت یافتن برای حل معضلات مردم موفق خواهد بود.

 قالیباف خاطرنشان کرد: البته صرف شنیدن مشکلات کافی نیست و حل کردن دغدغه ها اقدام هم می طلبد، لذا در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش یکایک مدیرانی که به واسطه انقلاب سمت یافته اند باید امکانات را با تفکر مسجدی به مردم منتقل کنند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی شهر اسلامی با غیر اسلامی، مسجد محور بودن آن است، اگر در شهری معصیت خدا باشد، آن شهر اسلامی نیست، لذا مسجد محوری اولویت شهرداری است.

قالیباف در پایان با اشاره به اقدامات گسترده شهرداری برای تقویت و تجهیز مساجد تهران، اظهار داشت: در یک دهه گذشته به اندازه کل بودجه سال 84 شهرداری تهران برای مساجد هزینه کرده ایم و معتقدیم، حرکت های اجتماعی و فرهنگی، در سراهای محله و مجموعه شهرداری باید با تفکر مسجدی سیر حرکتی داشته باشد.

34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha