سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خانواده پیرمردی که در راه مسجد به قتل رسید: امنیت نداریم!

حوزه/ خانواده پیرمرد مسلمانی که در راه مسجد بیرمنگام به قتل رسید می‌گویند که اخیرا قربانی سوء برخوردهای نژادپرستانه قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خانواده و خویشان پیرمرد مسلمانی که در سال 2013 در راه رفتن به مسجد به قتل رسید می‌گویند که اخیرا قربانی سوء برخوردهای نژادپرستانه در بیرمنگام انگلستان قرار گرفته‌اند.

محمد سلیم، پیرمرد 82 ساله مسلمانی بود که در سال 2013 در راه رفتن به مسجد بیرمنگام مورد حمله وحشیانه یک نژادپرست اوکراینی قرار گرفت و به جرم نژاد و رنگ پوستش با چاقو به قتل رسید.

پاولو لپشین، دانشجوی اوکراینی بود که به جرم قتل پیرمرد بی‌دفاع مسلمان و بمب‌گذاری در نزدیکی چندین مسجد در میدلنز غربی انگلستان به 40 سال حبس محکوم شد.

ماز سلیم دختر پیرمرد مقتول می‌گوید که او و مادرش اخیرا مورد سوء برخورد نژادپرستانه قرار گرفته‌اند و به خواهرزاده‌های 11 و 13 ساله‌اش نیز اهانت شده است.

دشمنی علیه مسلمانان به شکل ترسناکی افزایش یافته

این زن مسلمان 38 ساله با بیان اینکه خانواده‌اش به دلیل بالا رفتن جرایم نفرت محور بسیار ترسیده‌اند گفت: خصوصا پس از مرگ پدرم، دشمنی‌ها به شکل ترسناکی افزایش یافته‌اند. مادرم وقتی سوار بر اتوبوس شده بود مورد آزار و اذیت نژادپرستان قرار گرفته و حالا از ترسش خانه را ترک نمی‌کند. مادرم حجاب و عبا به تن می‌کند و یکی از سرنشینان اتوبوس با اشاره به لباسی که پوشیده بود، به او گفته که باید از این کشور برود!

سلیم در ادامه گفت: او همچنین در متروی لندن نیز، هنگامی که سعی داشت به یک زن مسلمان در لباس عربی کمک کند، مورد حمله یک مسافر قرار گرفت. خواهرزاده‌هایم هم تنها به جرم اینکه حجاب داشتند، توسط یک راننده کامیون اسلام‌ستیز مورد تهاجم کلامی نژادپرستانه قرار گرفتند. واژه‌هایی که این راننده کامیون به کار برده بود به حدی شنیع بودند که ترجیح می‌دهم آن‌ها را تکرار نکنم. مردم تنها به خاطر ظاهر اسلامی‌ ما را مورد حمله و آزار و اذیت قرار می‌دهند. ما این اتفاقات را به پلیس منچستر گزارش داده‌ایم اما هیچ واکنشی در این باره انجام نشده است.

خانم سلیم در پایان گفت: خانواده‌ام هنوز نتوانسته‌اند با مسئله دردناک قتل پدرم و اینکه او تنها به جرم پوشیدن لباس اسلامی و رنگ پوستش کشته شد کنار بیایند. غم ناشی از مرگ پدر هنوز نیز طاقت فرسا است و حتی امروز نیز باورش سخت است که چگونه کسی می‌تواند چنین عمل نفرت انگیزی علیه یک پیرمرد 82 ساله انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha