شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) تاکستان گفت: حوزه علمیه باید سنت های اصیل و روش های جدید را درهم آمیزد تا ضمن رسیدن به تحول ، پاسخگوی نیازهای روز باشد.

حجت الاسلام حمید علی بخشی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین با تاکید بر حفظ سنت های اصیل در حوزه های علمیه اظهار کرد: با توجه به منویات ارزشمند مقام معظم رهبری مساله تحول در حوزه علمیه باید مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه از سنت های اصیل حوزه غافل نشویم .

وی با اشاره به نگاه مراجع و رهبری در رابطه با  حفظ سنت ها و گذشته  خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری و مراجع حفظ سنت ها، نگاه به گذشته، تلاش درجهت رسیدن به اهداف جدید و متناسب با وضعیت روز بودن را از مشخصه های حوزه اصیل می دانند.

مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) تاکستان به سنت های اصیل و جدید در حوزه های علمیه اشاره و بیان کرد: حوزه علمیه باید سنت های اصیل و روش های جدید را درهم آمیزد تا ضمن رسیدن به تحول پاسخگوی نیازهای روز باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه های علمیه باید بتواند طلاب را به مجتهدانی تبدیل کند که برای اجرای احکام الهی و اجرای تمام آنچه که شاخص حکومت دینی است، تلاش کنند.

حجت الاسلام بخشی با تاکید بر رسالت اصلی طلاب در حوزه های علمیه عنوان کرد: رسالت ما طلاب احیای امور اهل بیت(ع) بوده و این امور محلی و منطقه ای نیست بلکه رسالتی  جهانی است که باید در این رابطه تلاش کرده و پرکار باشیم چرا که یک طلاب ممتاز نگاه بلندی دارد و نیازهایی آینده را شناسایی و اقدامات لازم را برنامه ریزی می کند.

وی، اخلاق محوری، توسل به ائمه معصومین(ع) و انس با خدای متعال را مهمترین اصل برای طلاب حوزه های علمیه دانست و تشریح کرد: اخلاق محوری از رسالت اصلی حوزویان می باشد و طلاب باید هدف را شناخته و بدانند که اگرچه طلاب امروز با مشکلاتی سروکار دارند امات شرایط اشان از طلاب و بزرگان گذشته بسیار بهتر است پس باید انس با خدای متعال، دعای نیمه شب، توسل و نماز را در دستور کار خود قرار دهند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha