جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که امروز شبهات گسترده ای علیه دین از سوی دشمنان اسلام و انقلاب مطرح می شود، گفت: دفاع عالمانه از دین در برابر هجمه ها و شبهات از رسالت های حوزه و روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مازندران، در مدرسه شهید مطهری تنکابن، با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ رسالت، تفقه، تبیین و تفسیر دین را عهده دار بوده و این وظیفه امروز نیز با جدیت دنبال می شود، گفت: رسالت دیگری که حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار دهند پاسداری از دین است تا تحریف نشود.

وی با اشاره به این که امروز شبهات گسترده ای علیه دین از سوی دشمنان اسلام و انقلاب مطرح می شود، دفاع عالمانه از دین در برابر هجمه ها و شبهات را یکی دیگر از رسالت های حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: امروز حوزه باید برای دفاع از دین در برابر حجم وسیع شبهات خود را مجهز کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره بر این‌که رسالت حوزه های علمیه همان رسالت انبیاء الهی است، تصریح کرد: حوزه علمیه مستقیماً در پرتو، نور و زیر عَلَم پیامبران و امامان در حال حرکت هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که فراگیری علوم حوزوی از سوی علاقه مندان به این مرکز مهم دینی افتخار بزرگی برای افراد است، گفت: طلاب با ورود به حوزه های علمیه سرباز امام زمان(عج) می شوند و هیچ افتخاری بالاتر از این سربازی برای یک فرد وجود ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تحصیل در حوزه های علمیه و آموختن علم دین را یکی از مهم ترین راه های دفاع از دین و یاری رساندن شریعت محمدی در دنیای پر آشوب امروز جهان دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و قرآن توان و سرمایه خود را برای نابودی دین به کار گرفتند، تحصیل در حوزه های علمیه و فراگیری علم دین یک جهاد بزرگ است.

وی با اشاره به این که تحصیل علوم حوزوی و هدایت مردم، یک امری است که مبنای قرآنی دارد، گفت: تفقه در دین، امری است که  قرآن به افراد سفارش کرده است از هر قوم و قبیله‌ای برای انجام آن داوطلب بشوند و اهتمام ورزند.

امام جمعه نوشهر از طلاب و روحانیان به عنوان پیامبران تبلیغی اسلام ناب یاد کرد و افزود: فلسفه ارسال پیغمبران الهی به منظور  ترویج دین و بسط توحید بوده که با تفقه در دین حاصل می‌شود.

وی با بیان این که گفتار، عمل، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد، گفت: هر طلبه و روحانی ادامه دهنده راه اهل بیت(ع) و حافظ و پشتیبان احکام الهی است که باید به این رسالت خود به خوبی عمل کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه، روحانیت و طلاب در تاریخ همواره در مسیر نشر و گسترش دینی و مبانی اسلامی گام برداشته است، تصریح کرد: حوزه علمیه و طلاب درد دین داشته و دارند و در این مسیر صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی قدم برداشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که یک طلبه تا خود شناخت صحیحی از مبانی دینی نداشته باشد، نمی تواند آن را به مردم انتقال دهد، تصریح کرد: طلبه باید حرف خدا و پیامبران را به خوبی درک کند و آن را به مردم به شیوه ای اثرگذار انتقال دهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های حوزه بر دو محور اصلی علم و اخلاق استوار است، گفت: علم همراه با اخلاق می تواند در رساندن انسان به قله های تعالی بسیار اثرگذار باشد.

امام جمعه نوشهر با تأکید بر  این که طلاب باید به مباحث اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: آموزش و اخلاق دو بال برای حوزه است و موفقیت علمی حوزه در توجه ویژه به اخلاق و مباحث تهذیبی است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha