جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 391946
۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
بانوان طلبه

حوزه / مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین دژ آذربایجان غربی با تاکید بر تقویت حوزه های علمیه در مناطق محروم، از تحصیل ۱۱۶ طلبه دراین مدرسه خبرداد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین دژ آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری«حوزه» با اشاره به تاریخچه ای از فعالیت این مدرسه، اظهارداشت: این مدرسه  از سال 1375 تاسیس و در سال 76 به تصویب مرکز مدیریت حوزه خواهران کشور رسیده و رسما کار خود را آغاز نمود.

فاطمه قاسمی با بیان این مطلب که  هم اکنون  حدود 116 طلبه در این حوزه در حال تحصیل هستند، افزود: این تعدادافراد در سطح 2 مشغول فراگیری علوم دینی می باشند.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود 15 نفر به صورت پاره وقت و مابقی به صورت روزانه هستند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین دژ، درخصوص فارغ التحصیلان این مدرسه  هم بیان داشت: بالغ بر140 نفر از سال 1380 تا کنون از این مدرسه فارغ التحصیل و به امور تبلیغی مشغول می باشند.

وی اضافه کرد: فارع التحصیلان این مدرسه در نهادهای مختلف مشغول تبلیغ و تدریس می باشند، به طوری که  هم اکنون 35 نفر از فارغ التحصیلان این حوزه در آموزش و پرورش جهت کارهای فرهنگی حضور می یابند.

قاسمی در ادامه در خصوص برنامه های این مدرسه برای  طلاب خاطرنشان کرد: در طول سال برای طلاب این مدرسه ، گارگاه های متفاوتی برگزارمی کنیم تا بنیه های علمی و تبلیغی آنها تقویت شود که بعداز گذراندن این دوره ها و از سال چهارم به بعد این افراد جهت تبلیغ به روستاها و مناطق محروم اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: فعالیت خوب این مبلغان باعث شده تا افرادی بسیاری علاقه مند به حوزه شده و خانواده ها نیز برای حضور فرزندان خود در حوزه اشتیاق فراوانی نشان دادند که میزان بالای ثبت نام برای تحصیل در این مدرسه شاهدی بر این ادعا است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین دژ در پایان با تاکید بر گسترش حوزه های علمیه در مناطق محروم یادآورشد: امروز به دنبال این هستیم تا با ایجاد سطح سه در حوزه، زمینه ادامه تحصیل طلاب را فراهم و از هجرت آنان به استان های دیگر جلوگیری نماییم .

 

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha