پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حوزویان از میراث سلف صالح صیانت کنند، گفت: مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه که توانستند در جهان تاثیرگذار باشند، در همین مدارس علمیه تحصیل کرده و طلاب باید ادامه دهنده راه آنان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مازندران که به میزبانی مدرسه علمیه شهید مطهری(ره) تنکابن برگزار شد، با بیان این که آغاز سال تحصیلی حوزه نوید بخش علم آموزی و حرکت در مسیر دانش پژوهی است، گفت: خوشبختانه امروز شاهد رشد و رونق فعالیت های حوزوی در کشور هستیم و همه این ها به برکت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه نقش مهمی در تربیت علمای دینی داشته و دارند، افزود: طلاب باید از ظرفیت های موجود در حوزه به نحو مطلوب در جهت علم آموزی بهره گیرند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه که توانستند در جهان تاثیرگذار باشند، در همین مدارس علمیه تحصیل کرده اند، ادامه داد: در گذشته همانند امروز شرایط تحصیل در حوزه های علمیه آسان نبود و علمای و فقهای ما با تحمل سختی ها و مشکلات بسیار به فراگیری علوم حوزوی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که یک طلبه باید دو کار مهم انجام دهد، تا به جایی برسد که جز خدا را نبیند و سرباز امام زمان(عج) باشد، اظهار داشت: نخست این که طلبه باید همه عمر به سمت کسب علم برود که نیازمند تلاش بسیار در این بخش است.

وی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه بیش از همه باید در همه امور زندگی خود تقوا را در اولویت قرار داده و ارتباط خود را با مردم و جوانان بیشتر کنند تا بتوانند پاسخگوی شبهات دینی مردم باشند. 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک طلبه در ابتدا باید با راه و مسیر طلبگی و همچنین مشکلات این جایگاه آشنا شود، افزود: اگر یک طلبه با مسیری که در پیش دارد، به خوبی آشنایی پیدا کند، به حتم بهتر می تواند تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با بیان این که داشتن هویت هر موضوع، موجب می شود درست به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم تعریف دقیقی از طلبگی داشته باشیم، به سهولت سرگردان می شویم و سرگردانی آفت کار ماست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، توجه به مسأله تهذیب در حوزه علمیه را یک موضوع مهم دانست و گفت: طلبه باید در کنار علم، به کسب تقوا نیز بپردازد در غیر این صورت علم خود را در مسیر بی تقوایی پیش خواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: علم ریشه همه خیرات و برکات است که می تواند زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار دهد و تعالیم والای دینی و همه بزرگواران به این امر مهم توجه ویژه ای صورت می دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در کنار علم آموزی تلاش کنیم زمینه پاک و آماده فراهم شود تا از این طریق اخلاق نادرست از وجود انسان بیرون آمده و در مسیر سعادت و کمال قرار گیریم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که ریشه اخلاق پاک در تقوا و اخلاص است، گفت: نیاز است تا نیت های خود را پاک کنیم و تلاش داشته باشیم تا اقدامات و فعالیت های ما در راستای سود و فایده رسانی به جامعه باشد.

وی با اشاره به اين که امروز دشمن با جنگ فرهنگي درصدد مقابله با نظام اسلامي است تصريح کرد: دشمن تاکنون نتوانسته در جبهه سياسي و اقتصادي به موفقيت برسد و شکست هاي زيادي را متحمل شده است و متوليان فرهنگي با اجراي برنامه هاي فرهنگي همه توطئه هاي دشمنان را خنثي کرده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha