سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست مسئولان آستان حضرت معصومه(س) و شبکه جام جم

حوزه/ نشست مسئولان و مدیران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و شبکه تلویزیونی جام جم در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این مراسم که پیش از ظهر  امروز برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان ضمن معرفی آستان مقدس، انعکاس رسانه ای برنامه های حرم کریمه اهل بیت(ع) را ضروری دانست.
وی با اشاره به جایگاه آستان های مقدس معصومین و امامزادگان گفت: در گذشته نسبت به اهمیت این جایگاه های شریف و ظرفیت آن در نشر معارف ناب اسلامی غفلت شده و آن گونه که باید، نتوانستیم از وجود آنها بهره مند شویم. از جمله این مکان های شریف، حرم بانوی کرامت است که همجواری حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید با حرم مطهر، ظرفیت بیشتری را برای ما فراهم نموده است.
معاون فرهنگی آستان مقدس معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) را وظیفه ای بر دوش همگان عنوان کرد و گفت: اگر شخصیت کریمه اهل بیت(ع) برای مردم تبیین شود، علاوه بر این که جایگاه زن در نظام اسلامی مشخص می شود، زنان نیز نسبت به توانایی ها و نقش خود در جامعه آگاه می شوند.
وی افزود: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تحت اشراف ولی فقیه و تولیت آن که توسط ایشان انتخاب می شود، اداره می گردد؛ شایسته است فعالیت های گسترده ای که در این مکان مقدس انجام می شود، برای همگان تبیین شود، چراکه اقشار مختلفی از مردم با گرایشات مختلف دینی، سیاسی، مذهبی و...، برای ابراز ارادت به کریمه اهل بیت(ع) به این مکان رفت و آمد دارند.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با اشاره به نقش مکتب تشیع در بیداری اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم، گفت: چنین دینی با فطرت انسان ها ارتباط دارد و معرفی آن به جهانیان، با استقبال همراه خواهد شد.
وی درباره نقش رسانه در این عرصه گفت: آستان مقدس بر خود وظیفه می داند برای نشر معارف ناب اسلامی با رسانه ها همکاری داشته باشد تا پیام اهل بیت(ع) به گوش همگان برسد.
وی افزود: امروزه استکبار با تمام قوا برای ترویج عقاید استکباری و حفظ منافع خود، به مقابله با ما پرداخته؛ در این عرصه دشمن از ناآگاهی و وابستگی برخی کشورهای اسلامی نیز استفاده کرده و برای ضربه زدن به اسلام از ظرفیت های مادی و نیروی انسانی مسلمانان و کشورهای اسلامی برای ضربه زدن به اسلام استفاده می کند. در چنین شرایطی آگاه سازی مردم و مسلمانان می تواند نقش محوری در خنثی سازی فعالیت های استکبار داشته باشد.
در ادامه، مهندس سعید اشناب، مدیر شبکه تلویزیونی جام جم با تولیت آستان مقدس و رؤسای اداره مراسمات و اداره امور زائران غیر ایرانی دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha