سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 مدیر حوزه علمیه  گلستان در مراسم افتتاحیه مدارس علمیه استان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان گلستان در مراسم افتتاحیه مدارس علمیه استان گفت: ماندن در قم اصل نیست و ارزش ذاتی ندارد و حوزه انقلابی حوزه ای است که به شدت به آیه نَفْر عمل کند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از گلستان، مدیر حوزه علمیه  گلستان در مراسم افتتاحیه مدارس علمیه استان که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی ، به ارایه گزارشی از فعالیت مدیریت استان و معاونت های هشتگانه پرداخت و  افزایش مدارس استان از 15 مدرسه به 20 مدرسه ( افزایش  33 درصدی)؛ اخذ مجوز و راه اندازی مرکز تخصصی نصوص کلامی، راه اندازی 8 نشریه فرهنگی و 2 نشریه تخصصی را از جمله عملکرد این حوزه عنوان کرد و ... پرداخت .

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ، استفاده از ظرفیت علمای بلاد در تصمیم گیری حوزه علمیه را عامل ی مهم  در تحقق رشد جایگاه مدیریت های استانی دانست .

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در ادامه در خصوص «حوزه انقلابی» گفت:  حوزه انقلابی هدف و مطلوب ماست؛ حوزه ای است که خروجی آن حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و شهید بهشتی و امثال این بزرگان باشد.

وی به تبیین شاخص های یک حوزه انقلابی پرداخت و گفت: با توجه با سابقه تاریخی حوزه های علمیه نسبت به اهمیت فقه و مبانی فقهی، اولین شاخص یک حوزه انقلابی تسلط بر فقه و مبانی فقهی است.

این استاد حوزه  دومین شاخص یک حوزه انقلابی را توجه به تهذیب و رعایت اخلاق دانست و گفت: آنچه در حوزه و تربیت طلاب مهم است توجه به تهذیب و اخلاق در کنار تحصیل است.

وی در ادامه سومین شاخص یک حوزه انقلابی را عمل به آیه نفر برشمرد و افزود: حوزه های علمیه شهرستان ها و استان ها، نیاز مبرم به وجود فضلای قم دارد و اساتید و علمایی که سالها در قم تحصیل نموده و مجهز به سلاح علم و تقوا شدند، باید به استان های خود برگردند و نیازهای آنان را برطرف کنند.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان چهارمین و آخرین شاخص انقلابی بودن یک حوزه را سازش ناپذیری با طواغیت دانسته و گفت: ذات قرآن، سنت، تشیع و حرکت تمامی انبیاء در طول تاریخ، تقابل و سازش ناپذیری با طواغیت است.

به گفته این استاد حوزه،  حوزه انقلابی حوزه ای نیست که شعاری، سیاسی و جناحی عمل کند؛ این حوزه پیرو ولایت فقیه بوده و گوش به فرمان رهبری است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha