سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی

حوزه /نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:فرهنگ اهدای خون در ایران سبقه دینی و معنوی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد:حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در دیدار با رئيس سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه اهدای خون اهدای جان به انسان هاست افزود:اهدای خون  مسلمانان و شیعیان نشات گرفته از اعتقادات دینی و مذهبی است به گونه ای که در ایام مختلف سال و به خصوص مناسبت های مذهبی نیز اهدای خون به همنوعان شتاب می گیرد و به عنوان عملی خداپسندانه به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون یک امر دینی و عقلانی است تصریح کرد:اهدا کنندگان با اهدای مستمر خون خود به نیازمندان خونی و فراورده های آن می توانند علاوه بر اجر معنوی این عمل سلامت جسمی و روحی خود را نیز ارتقاء دهند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه فرهنگ اهدای خون در ایران سبقه دینی و معنوی دارد خاطر نشان کرد:در بسیاری از کشورها اهدا کنندگان متحمل هزینه اهدا خواهند شد در حالی که در کشور ایران اهدای خون رایگان است و اجر و پاداش معنوی بالایی نیز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس نیز اهدا کنندگان خون بصورت خودجوش برای مجروحان جنگی و رزمندگان خون اهدا می کردند بیان داشت:اهدای خون نجات جان انسان و امید به عمر و زندگی را به انسان نیازمند هدیه می دهد.

وی با بیان اینکه استات لرستان از استانهای پیشرو در بحث اهدای خون است افزود:امید می رود با تجهیز امکانات مراکز خونگیری و تامین امکانات مورد نیاز جوابگوی اهدا کنندگان و خیران این مایع حیاتی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان این دیدار بر استفاده از ظرفیت خیّران برای تجهیز امکانات مرکز اهدای خون تاکید کرد و گفت:با تجهیز و افزایش این مراکز مردم نوع دوست ما می توانند در اهدای این مایع حیاتی به همنوعان نیازمند کوشاتر باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha