پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مسعود هادی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج با تاکید بر امر پژوهش گفت: پژوهش های حوزوی در راستای رفع نیازهای جامعه باشد.

حجت الاسلام مسعود هادی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در رابطه با تحول و نوآوری در حوزه های علمیه گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و روحانیون به امر نوآوری در حوزه های علمیه تاکید فراوان داشتند بنابراین لازم است همه اساتید، مدیران و دست اندرکاران حوزه های علمیه منویات معظم له را در این خصوص عملیاتی کنند.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج، تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه را از ارکان اصلی و تاثیرگزار طلاب مدارس علمیه دانست و بیان کرد: امروز تحقیق و پژوهش طلاب در حوزه های علمیه می تواند جوابگوی نیاز جامعه باشد که همین امر سبب کاهش آسیب های اجتماعی جامعه می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین لزوم وجود سیستم سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه های علمیه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در ادوار گذشته سیستم سخت افزاری و نرم افزاری در مدارس علمیه به صورت گسترده مشهود نبود ولی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این امکانات به خوبی در اختیار طلاب علوم دینی قرارگرفته و سربازان امام زمان (عج) باید از این فرصت های ارزشمند به بهترین نحو استفاده کنند.

وی ویژگی های یک منبر خوب را داشتن اطلاعات روز جامعه و ارتباط بین مردم دانست و  خاطرنشان کرد: یک طلبه حوزوی باید قبل از رفتن به منبر خود یک عالم باشد تا بتواند به خوبی مردم را موعظه کند و بتواند مشکلات مردم را درجامعه تبیین نماید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha