چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دولت پرتغال از پروژه مشترک با پلیس اسرائیل کناره کشید

حوزه/ به دلیل وجود شکنجه در زندان‌های اسرائیل و نقض حقوق بشر نهادهای اسرائیلی، پروژه مشترک اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی با مخالفت‌های زیادی در پرتغال مواجه شده بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از pnn، وزیر دادگستری پرتغال اعلام کرد که این کشور از اجرای پروژه مشترک امنیتی با رژیم صهیونیستی، پلیس اسرائیل و دانشگاه بار ایلان در اسرائیل صرف نظر کرده؛ این پروژه که هدف آن یکی‌سازی شیوه‌های بازجویی پلیس پرتغال با رژیم صهیونیستی بوده، به دلیل مشارکت نهادهای اسرائیلی در نقض حقوق بشر در سرتاسر دنیا و وجود شکنجه در زندان‌های اسرائل با مخالفت‌های زیادی در پرتغال مواجه شده بود.

دولت پرتغال برای پایان دادن به همکاری با اسرائیل تحت فشار جوامع مدنی و گروه‌های حقوق بشر قرار گرفت. احزاب مخالف در پارلمان این کشور نیز عادی بودن استفاده از شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی توسط پلیس اسرائیل و نقش آنان در بازداشت غیرقانونی هزاران زندانی سیاسی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را به شدت محکوم کردند.

جمال جمعه هماهنگ کننده گروه مبارزه با دیوار حائل و عضو کمیته بایکوت رژیم صهیونیستی این تصمیم دولت پرتغال را مورد تحسین قرار داده و گفت: این تصمیم دولت پرتغال به مردم ما امید می‌دهد و پیام قاطعی برای هواداران اسرائیل می‌فرستد که آنان باید دست از تجاوز نظامی علیه غزه و سرکوب مردم در کرانه باختری بردارند. این پروژه کنترل و سرکوب نظامی مردم فلسطین توسط اسرائیل را به رسمیت شناخته و عاملان مشارکت در این پروژه چشمشان را به روی شکنجه‌های فلسطینیان در زندان‌های اسرائیل و سرکوب مردم مظلوم فسلطین در سرزمین‌های اشغالی بسته‌اند.

جنبش حقوق مردم فلسطین و صلح خاورمیانه در پرتغال نیز این پیروزی را به ائتلاف حقوق مدنی علیه پروژه تبریک گفته و اعلام کرد: ما تصمیم وزارت دادگستری در پایان دادن به همکاری پلیس پرتغال با پروژه اسرائیل را تبریک می‌گوییم. کناره کشیدن دولت پرتغال از این پروژه یک پیروزی برای تمام هواداران ملت فلسطین در پرتغال و اروپا است که خواستار پایان دادن همکاری دولت‌های اروپایی با رژیم ستمگر اسرائیل هستند.

در پی کنار کشیدن پرتغال از پروژه، فعالان حقوق بشر در اسپانیا و بلژیک نیز دست به کار شده‌اند تا دولت‌هایشان را از مشارکت در این پروژه منصرف سازند. فعالان اجتماعی به علاوه با نوشتن نامه‌های اعتراض آمیزی به کمیسیون اروپایی با محکوم کردن این پروژه، قصد راه اندازی راهپیمایی خیابانی دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 0
    به امید پیروزی