شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همتیان

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم گفت: حوزه های علمیه حق محور بوده، در مسیر حق حرکت می کنند و حضورشان خیر و نافع است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه یزد، گفت: حوزه های علمیه یک حقیقت پایدار، جاری، استوار و ابدی هستند، زیرا وجود و نیت پاک، همچنین اخلاق و اعمال پاک ماندگار و ابدی خواهند بود و همه آنها را می توان در حوزه های علمیه  مشاهده کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم افزود: حوزه های علمیه حق محورند و در مسیر حق حرکت می کنند و حضورشان خیر و نافع است و اگر شما به تاریخچه حوزه های علمیه توجه کنید، متوجه خواهید شد که چه انسان های بزرگی را تربیت کرده و همگی آنها ماندگار و ابدی شدند. 

چهار شاخصه طلبه موفق

وی در ادامه به شاخصه های یک طلبه موفق اشاره کرد و گفت: طلبه آن کسی است که در این دنیا چهار کار اساسی دارد، اولین آن شناخت عمیق، گسترده و جامع اسلام است، دومین کار طلبه این است که علم کامل خود را با عملش عجین کند و مرحله سوم نشر و تبیین آن است؛ به این معنا که پیام خدا را کامل و جامع و مردم برساند و چهارم اینکه دین را در جامعه اجرا و پیاده کند.

گفتنی است: در پایان این مراسم از برگزیدگان و نخبگان مدارس علمیه استان نیز تجلیل به عمل آمد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha