پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه / امام جمعه اصفهان گفت: روحانیون نباید به هیچ طرف یا جناح سیاسی وابسته باشند، بلکه همه ما تنها در مسیر امام صادق(ع) حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازاصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد عصرامروز در مراسم معرفی مسئول بسیح اساتید حوزه علمیه اصفهان، اظهار داشت: ما افتخار می کنیم که بسیجی هستیم، بسیجی یعنی کسی که کمر همت برای خدمت به جامعه اسلامی و اسلام بسته است و کسی که در این تعریف بگنجد بسیجی محسوب می شود.

کمبود روحانی در زمینه تحلیل مسایل سیاسی

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، کمبود روحانی مفسر سیاسی را مشکلی مهم دانست و بیان داشت: یکی از مشکلات ما این است که دیگران برای طلاب تفسیر و تحلیل سیاسی کنند، ما نباید از نظر تفسیر و تحلیل سیاست در جامعه مشکل داشته باشیم که نیاز باشد دیگری برای طلاب تفسیر سیاسی کنند.

وی عنوان کرد: باید کلاس هایی برنامه ریزی شود و متخصصان وتحلیل گران سیاسی تربیت کنیم، تا راهنمای سیاسی باشند، تا مجبور نباشیم از تفاسیر وابستگان به گروهای احزاب موجود سیاسی استفاده کنیم.

 امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: روحانیون نباید به هیچ طرف یا جناح سیاسی وابسته باشند، بلکه همه ما باید تحت یک راه و مسیر امام صادق(ع) حرکت کنیم، همه ما محمدی مذهب هستیم و یک مذهب به جز راه خدا نیست، ما باید همه را به همین راه دعوت کنیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان  تصریح کرد: اساتید ما باید به روز باشند و بدانند در جهان چه می گذرد، دشمنان ما که هستند و از چه راهی با ما دشمنی می کنند و بعد از این آگاهی، این مهم را برای  همگان تبیین کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر عالم به زمان نباشیم حوادث ما را منحرف خواهد کرد، در خصوص جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: امروز تنها حکومتی که مقابل ظلم ایستاده و مکتب آن مکتب حقه شیعه است این حکومت می باشد، لذا باید همگان در مسیر ترقی و پیشرفت این کشور گام بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha