جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ در نمازهای جمعه لبنان ضمن محکوم کردن هجوم تروریست ها و صهیونیست ها به خاک لبنان تاکید شد: ملت و مسؤولین باید بیش از پیش از ارتش حمایت کنند چراکه امنیت کشور لبنان و مرزهای آن توسط ارتش تامین می شود و اینکه مسؤولین لبنانی باید خود مسائل و بحران ها را حل فصل کنند تا کشور به دست بیگانه نیافتد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» خطبای جمعه لبنان خواستار حمایت همه جانبه ملت لبنان از ارتش این کشور شدند و  تاکید کردند: ما در این روزها نیاز به شخصیت هایی مثل امام موسی صدر و امثال ایشان داریم؛ چرا که اینان برای تحرک و ارتقای ملت و امت بسیار تلاش کردند و سیره و راهنمایی های ایشان می تواند راهگشای ما در مبارزه با تروریسم باشد.

آیت الله قبلان: امنیت کشور لبنان در گرو حمایت مردم آن از ارتش و مقاومت است

آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه تاکید کرد: لبنانی که توسط تکفیری ها و صهیونیست ها مورد هدف قرار می گیرد، به دستاوردهای ارتش و مقاومت و ملتش افتخار می کند. لبنان امروز بیش از هر وقت دیگر نیازمند وحدت لبنانی ها و حمایت آن ها از ارتش ملی است تا امنیت کشور و مرزها را حفظ نماید. ارتش ما از تمامی لبنانی ها حمایت کرده است و همیشه ضامن حفظ امنیت لبنان و تکیه گاه ملت آن بوده است.

وی گفت: سیاستمداران باید هم سو با ارتش و ایثارگری های آن حرکت کنند و برای مصالح کشور کوتاه بیایند، از راه گفتگو مشکلات را حل کنند و بیش از پیش ارتش را یاری نمایند.

شیخ حبلی: ما همه پشتیبان کشورمان هستیم و باید در برابر تروریسم از آن حمایت کنیم

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه در شهر صیدا نقض حاکمیت لبنان توسط اسرائیل در هجوم به منطقه "مزارع شبعا" را محکوم کرد و افزود: این حوادث در برابر چشمان قدرت های بین المللی رخ داد و آن ها هیچ گونه حرکتی از خود نشان ندادند و مثل همیشه سکوت اختیار کردند.

از طرف دیگر شیخ حبلی حملات نامنظم برخی از نهادها علیه جنبش "حماة الدیار" را که ثابت کرده است یک جنبش ملی است محکوم کرد.

وی این سوال را مطرح کرد که آیا این ها با این اقدامات می خواهند به جای ملی گرایی و حمایت از ارتش در مقابله با تروریسم، پدیده تروریسم در کشور گسترش یابد؟ ما به آن ها می گوییم، ما همه از این جنبش حمایت می کنیم و باید در مقابله با تروریسم و حامیان آن و کسانی که تلاش می کنند تا رنگ و لعاب سیاسی و دینی به آن اقدام کنیم.

سید فضل الله: ما باید از شخصیت امام موسی صدر و امثال ایشان الگو بگیریم

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه در بیروت گفت: درگیری ها در لبنان بین قدرت های سیاسی شدت گرفته است تا حدی که تهدیدی برای نهادهای حکومتی به حساب می آید. هر فرقه ای سعی دارد تا حقوق خود را به تثبیت برساند. ما همراه با کسانی هستیم که تلاش دارند تا سطح عملکرد سیاسی خود را بالا ببرند و آن را از حالت رکود خارج کنند.

وی از مسؤولین خواست تا به نحوی این درگیری ها را مدیریت کنند تا آسیبی به ارکان کشور وارد نشود و مشکلات از این بیش تر نگردد. این برهه زمانی نیازمند آرامش و تقویت است تا استقرار کشور تامین شود و زمانی که از این مرحله عبور کردیم مجال برای جدل و درگیری باز است.

شیخ فضل الله به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دوستان او تاکید کرد: ما در این روزها نیازمند شخصیت هایی مثل امام موسی صدر و امثال ایشان داریم؛ چرا که اینان برای تحرک کشور و امت از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. ما نیاز داریم تا برای مبارزه با چالش هایی که امت ها و جوامع را از هر طرف مورد هجوم قرار داده، از سیره ایشان توشه برداریم و از راهنمایی ها و ارشادات این بزرگوار استفاده ببریم.

آیت الله النابلسی: مسؤولین لبنانی باید بحران ها را حل فصل کنند تا کشور به دست بیگانه نیفتد

آیت الله عفیف النابلسی در خطبه نمازجمعه گفت: لبنان در یک وضعیت سیاسی خطرناکی به سر می برد و نیاز دارد تا تمام قدرت های اصلی و پایه واقعا تلاش کنند تا این موانع را کنار بگذارند تا پیامدهای آن گریبان گیر تک تک لبنانی ها نشود.

وی افزود: عدم تفاهم بر سر مسئله ریاست جمهوری تاکنون و عدم توافق در مورد قانون جدید انتخابات و تعطیل شدن مجلس نمایندگان و هیئت وزیره، بحران موجود را به اوج خود می رساند.

آیت الله النابسلی تاکید کرد: مسؤولین باید فوراً برای رسیدن به تفاهم و پیدا کردن راه حل مناسب بدون تکیه بر قدرت و انتظارات دولت های غربی اقدام کنند. و اگر مسؤولین نتوانند به تنهایی بحران های سیاسی را حل و فصل کنند، برخی خواهند گفت که لبنان دیگر نمی تواند به حیات سیاسی خود ادامه دهد و فقط از طریق یک قدرت خارجی باید اداره شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha