سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/  نشست معاونین تهذیب حوزه علمیه خوزستان در قم

حوزه/ اجلاسیه و نشست‌های تخصصی معاونان تهذیب حوزه علمیه خوزستان با محوریت بررسی فرایندهای اجرایی و تهذیبی دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود خوزستان، در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اجلاسیه و نشست‌های چندجانبه معاونان تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در سالن اجتماعات مجتمع نور سازمان تبلیغات اسلامی قم، برگزار شد.

این اجلاسیه با هدف بررسی فرایندهای اجرایی و تهذیبی دوره میثاق طلبگی برگزار شد که در آن، جمعی از اساتید و فضلای حوزه، به بیان نظرات و پیشنهادات خود، نسبت به این دوره پرداختند.

همچنین، حجت‌الاسلام رضوی، معاون طرح و برنامه معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، در بخشی از این نشست، بابیان این‌که تهذیب، مقدمه تعلیم است، اظهارداشت: متأسفانه این مهم در حوزه‌های علمیه آن‌چنان که باید، جدی گرفته نمی‌شود و همین مهم، سبب بروز برخی مشکلات در سیستم تهذیبی مدارس علمیه شده است.

وی یکی از آسیب‌های برخی مدارس علمیه را تحصیل تک‌بعدی عنوان کرد و گفت: باید مراقب باشیم که مبادا طلاب تک‌بعدی پرورش یابند؛ بلکه لازم است اساتید مدارس علمیه، به تربیت صنفی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، تربیتی و آموزشی آنها پردازند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در این اجلاسیه، با اشاره به ضرورت توجه ویژه معاونان تهذیب بر جدی گرفتن مباحث اخلاقی در مدارس علمیه، اذعان داشت: اینکه مدیران مدارس علمیه، اهتمام ویژه‌ای بر درس و بحث طلاب دارند، مطلوب است، اما مطلوب‌تر، قرار گرفتن مباحث اخلاقی و تهذیبی در کنار آموزش است.

لازم به ذکر است، در پایان این اجلاسیه، نشست‌هایی تخصصی، پیرامون مسائل اخلاقی مدارس علمیه، به‌صورت تفکیکی هر مدرسه، برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha