شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل اوقاف کرمانشاه ـ حجت الاسلام آیت عباسیان

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، گفت: علما با عمل و شهدا با شهادت به ابدیت پیوستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان در یادواره شهدای مدافع حرم و اجتماع مدافعان حرم که به همت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین برگزار شد عنوان داشت: اصلي ترين گرايش هاي رواني انسان حب ذات و حب به كمالات ذات است كه يكي از آنها حب به بقا و ابديت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: حب بقا لازمه طبيعي حب ذات است يعني وقتي انسان وجود خود را دوست دارد نه از آن جهت است كه یک وجود لحظه اي است بلكه وجودش را در زمان بعد هم دوست دارد و علاقه و تمایلش به تداوم این وجود فراوان است.

وی ادامه داد: مي توان گفت كه طبيعي ترين اثري كه بر حب ذات مترتب مي شود حب بقاست و هر انساني بالفطره اين غريزه را دارد.

حجت الاسلام عباسیان ابراز داشت: علت علاقه انسان به زندگي دنيا، علاقه به جاودانگي است اما تفکرش این است كه وجودش همين وجود مادي و زندگي اش نيز همين زندگي دنيوي است لذا مي خواهد اين زندگي تداوم یابد.

این مسئول عنوان داشت: اگر انسان متوجه شود و يقين پيدا كند كه حقيقت زندگي برتر از اين حيات مادي است ديگر با آن چشمي كه قبلأ به زندگي دنيا مي نگريست نمي نگرد و نظرش تغيير مي كند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان بیان داشت: در اینجا این سؤال پیش می آید که اين ميل چگونه بايد هدايت شود؟ فراموش نكرده ايم كه در همه اين اميالي كه به عنوان كشش ها و گرايش هاي اصيل انسان مطرح مي شود هيچ كدام خود به خود مصداقش را نشان نمي دهد، علما به عمل و شهدا با شهادت به ابدیت پیوستند و جاودانه شدند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha