جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عید غدیر

حوزه/ با توجه به نزدیک شدن عید غدیر خم، ویژه برنامه هم افزایی عید غدیر با حضور علما، روحانیون، طلاب و با سخنرانی مدیر مدرسه منصوریه شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، ویژه برنامه هم افزایی عید غدیر خم، به منظور همفکری و همدلی برای هر چه بهتر برگزار کردن ایام عید ولایت با حضور شخصیت های حوزوی اعم از علماء، روحانیون استان فارس، طلاب، مسئولین هیئت های مذهبی شیراز، یکشنبه 7 شهریورماه ساعت 21 در سالن اجتماعات شهرداری منطقه پنج واقع در بلوار رحمت برگزار می شود.

بر پایه این خبر، در این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق مدیر مدرسه علمیه منصوریه و مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 هدف از برگزار این جلسه اینگونه عنوان شده است: امروزه باید بدانیم که اجرای چنین برنامه هایی اعم از اعیاد بزرگی مثل عید غدیر، ما را به اهدافمان نزدیک تر کرده و با برگزاری چنین جلساتی و با همفکری نخبگان حوزه و مسئولین فرهنگی در ابتدا هدف را شناسایی کرده و با توجه به اهمیت غدیر با برنامه ریزی و تعامل صورت گرفته با دستگاههای مرتبط مراسم با شکوهی در شان این روز گرامی برگزار شود.

گفتنی است، عید غدیر خم روز ۱۸ ذی الحجه در تقویم اسلامی می‌باشد که توسط مسلمانان شیعه برای جانشینی صریح علی بن ابی طالب(ع) در مقام امامت پس از حضرت محمد(ص) جشن گرفته می‌شود، لذا شیعیان عید غدیر را بزرگترین عید مسلمانان می دانند و به نام عیدالله الاکبر نیز معروف است.

انتهای پیام .. / .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha