پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فیس‌بوک

حوزه/ شبکه اجتماعی فیسبوک به عنوان یکی از عوامل اصلی طلاق در کشورهای مصرف کننده بویژه ایالات متحده می باشد که منجر به سستی بنیان خانواده ها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مهندس مهدی صرامی مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی در دومین روز از گردهمایی انجمن سواد رسانه با عنوان «تحلیل و بررسی شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام» که در دهکده وسف قم بر گزار شد اظهارداشت: امروز برای اینکه یک شبکه پیام رسان قوی داشته باشیم باید 3 لایه « حاکمیت»، « مدیریت » و « کاربری» را مد نظر  بگیریم.
این فعال فضای مجازی با بیان اینکه اساساً فضای مجازی یک مقوله فنی نیست و در واقع جهانی سازی آمریکایی را در کشور بدون حساسیت پیاده سازی می کنند، افزود: امروز سرویس های مجازی آمریکا همه دنیا را فرا گرفته است و در سطح حاکمیت برای نوع استفاده و مصرف ما برنامه ریزی می کند که از عهده دو لایه دیگر به نوعی خارج است.
صرامی ادامه داد: امروز در کشوری مانند کره جنوبی به دلیل ارائه سرویس بومی قوی، ارزان ، قدرتمند و با ضریب امنیت بالا سرویس های آمریکایی در درجه دهم قرار دارند چون در حاکمیت خود به شبکه ملی اطلاعات خویش به دلیل خدمات ارزشمندی که ارائه می دهد اعتماد دارند.
وی بیان داشت: در لایه مدیریت که بحث ارتباطات مطرح است، صاحبان سرویس ها مانند گوگل، تلگرام، وایبر، فیس نما، بیسفون، سلام و غیره... می بایست بر اساس مبنایی مطلوب که مورد نظر یک سری روابط مطلوب خود است برنامه ریزی و سرویس دهی داشته باشند و از یک سری مباحثی که مطلوب نیستند دوری کنند.
این فعال فضای مجازی ادامه داد: هر کدام از این سرویس دهنده ها به دنبال مقاصد مورد نظر خود هستند که در گام نخست مقاصد اقتصادی و تجاری و سپس مقاصد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مورد مطلوب مدیران سرویس دهنده می باشند.
صرامی اظهارداشت: در سومین لایه که به لایه کاربری نام گرفته است، آنچه برای مردم و کاربر مورد نیاز است می بایست ارائه شود، آنچه امروز مورد نیاز کاربر فضای مجازی در داخل کشور است، بحث فرهنگ سازی و سواد مجاز است.
مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز فرهنگ سازی مناسبی شکل بگیرد، دیگر شاهد وب گردی های بی مورد که همانند ولگردی می باشد نخواهیم بود، در کشورهای غربی هزینه وب گردی بسیار بالاتر از هزینه استفاده از وب های هدفمند می باشد چرا که نظام حاکمیتی آنان نسبت به این مسائل دقت و برنامه ریزی دارد.
وی افزود: متاسفانه امروز همه چیز برای ما از نظام های غربی  تحمیل شده است و ما نسخه تجویزی آنان را مصرف می کنیم و این مشکل اصلی ما در کشور می باشد.
صرامی ادامه داد: سیستم مدیریتی ما زمانی می تواند در برابر این هجمه ها ایستادگی کند و فضای ایمنی را در اختیار کاربرقرار دهد که علاوه بر تولید محتوای مطلوب نسبت به تقویت و پشتیبانی شبکه ملی اطلاعات اهتمام جدی تری را نشان دهد.
 وی بیان داشت: وقتی شبکه ملی اطلاعات در کشور رشد و نموی داشته باشد بدون تردید شاهد اصلاح شیوه ها و نوع استفاده کاربران در داخل خواهیم بود.
انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha