پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست « ورزش، ارزش و رسانه‌ها » در قم

حوزه/ نشست تخصصي "ورزش، ارزش و رسانه‌ها" در اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه با حضور دكتر قره ، استاد تربيت‌بدني و رئيس دانشگاه پيام نور استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دكتر قره در نشست تخصصي ورزش، ارزش و رسانه‌ها، بيان داشت: ورزش از جمله ابزارهاي فرهنگي است، ورزش تمرين تحمل‌هاست و ميدان تقويت تصميم‌گيري‌هاست و همگاني شدن ورزش نجات جامعه و سلامت بنيان جامعه است.

 وي ادامه داد: مسير پرداخت رسانه به ورزش بايد مسيري صحيح و تأثيرگذار باشد تا تعامل بين رسانه، ورزش همگاني و پيام‌رساني اجتماعي قوت پيدا كند.

این استاد دانشگاه افزود:  رسانه‌ها بايد علاوه بر بخش مسابقات ورزشي و دعوت مردم به ديدن مسابقات به گونه‌اي رفتار كنند كه انگيزه مخاطبان به ورزشكار شدن بالا برود و رسانه در تبليغ ورزش همگاني به عنوان ابزار سلامت بايد تمام توان خود را به كار گيرد.

 استاديار دانشگاه پيام نور گفت: توجه به ورزش همگاني علي‌الخصوص ورزش بانوان، جامعه به ويژه خانواده‌ها را بيمه مي‌كند و هرگاه در خانواده‌اي مادر ورزشكار باشد و به ورزش توجه كند بدون شك فرزندان، بيشتر به ورزش ترغيب مي‌شوند و توجه رسانه‌ها به همگاني كردن ورزش مي‌تواند كشور را در پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي و مقاومتي كردن اقتصاد موفق كند و ورزش همگاني يكي از مسيرهاي تعالي اقتصاد مقاومتي است، كه بايد به آن توجه وافر داشت.

رئيس دانشگاه پيام نور استان قم اضافه كرد: تنها پيام رسانه‌اي كه احتياج به توضيح و تفسير و صدا ندارد ورزش است كه قابل مشاهده و تحليل مي‌باشد.

وی گفت: اسلام تقويت جسماني را با هدف امانت‌داري «قوئي امين» بسط در علم و سپس جسم و مسابقه در نيكوها و خيرات مي‌بيند. معيار ارزشيابي و رشد ورزشي در كشور نبايد مدال‌ها باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha