پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علاء الدین بروجردی

حوزه/ دکتر بروجردی، مذهبی نشان دادن جنگ در عراق را توطئه آمریکا و عربستان دانست و افزود: مرجعیت عراق به این مسأله توجه دارد و آیت الله العظمی سیستانی به خوبی این مساله را مدیریت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر علاءالدین بروجردی، در دیدار با شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء که عصر روز گذشته برگزار شد، با اشاره به تاریخ معاصر عراق، اظهار داشت: سال‌های اخیر برای مردم عراق، سال‌های سختی بود. مردم عراق پس از یک دوره بحرانی نیازمند بازسازی بودند، اما با اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی، صدها هزار شهروند عراقی به دست نیروهای اشغالگر کشته شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای عراق مایه افتخار است که نیروهای اشغالگر پس از اشغال عراق نتوانستند در این کشور باقی بمانند، در حالی که آمریکا پس از جنگ جهانی دوم وارد هر کشوری که شد، در آنجا باقی ماند، کشورهایی همچون ژاپن، کره جنوبی و افغانستان تن به ذلت قبول حضانت قضایی سربازان آمریکایی دادند.

وی در خصوص مقاومت مردم عراق در برابر آمریکا، تصریح کرد: نه دولت و نه مجلس عراق تن به خواسته‌های آمریکا ندادند و نیروهای آمریکا در نهایت از عراق خارج شدند. این قضیه افتخاری برای مردم عراق است، گرچه آمریکا در ادامه از تروریست‌ها در عراق حمایت کرد و این همان کار شیطان بزرگ است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بحران حضور داعش در عراق، گفت: طی سال‌های اخیر، فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در عراق افزایش یافت و این مساله یک چالش امنیتی را برای این کشور به وجود آورد که ما همیشه در این لحظات سخت در کنار مردم و نیروهای مسلح عراق بوده‌ایم تا مردم این کشور استقلال خودشان را کسب کنند.

بروجردی با تاکید بر کمک‌های ایران به عراق، ادامه داد: ما تجربه‌های دوران دفاع مقدس را به صورت پیوسته در اختیار عراق و سوریه قرار دادیم و تشکیل الحشد الشعبی در عراق یک گام مبارک بود.

وی در خصوص موضع ایران در قبال آینده عراق، تصریح کرد: ما مخالف تجزیه عراق هستیم و این کشور باید به صورت یکپارچه باقی بماند، این به نفع ملت عراق و امت اسلام است. البته علی رغم تمام فشارهای آمریکا و هم پیمانانش، نقشه این کشورها در منطقه شکست خورد.

وی با اشاره به نقشه آمریکا در منطقه، ابراز داشت: آن چیزی که آمریکا در منطقه به دنبال آن است، منحرف کردن ملت‌ها از مساله فلسطین به جنگ‌های داخلی است، در مقابل این تلاش ها، باید محکم ایستاد و از عزت اسلامی دفاع کرد و در نهایت رژیم صهیونیستی با وجود تمام کمک‌ها شکست خورده است و آمریکا هم در میان مدت و در دراز مدت سرنوشت شوروی را پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اهمیت سرنوشت عراق برای ایران، ادامه داد: آنچه که برای ما اهمیت دارد، این است که این دوران سخت و درگیری به پایان برسد و در این مدت ارتباطات در عالی ترین سطوح بین ایران و عراق به وجود آمده است.

وی با اشاره به خودکفایی ایران در حوزه نظامی، گفت: ما در ایران تمام تسلیحات موردنیاز نیروهای مسلح را خودمان می‌سازیم و این دستور قرآن است که در مقابل دشمن از لحاظ نظامی آماده شویم، این درحالی است که ایران از لحاظ نظامی پیش از انقلاب اسلامی به صورت کامل به آمریکا وابسته بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با  تاکید بر پیروزی نهایی بر ضد داعش ادامه داد: ما امیدواریم که مجاهدت‌های ملت عراق، حشد و نجباء، پیروزی نهایی را در عراق رقم بزند.

بروجردی، مذهبی نشان دادن جنگ در عراق را توطئه آمریکا و عربستان دانست و افزود: مرجعیت عراق به این مساله توجه دارد و آیت الله العظمی سیستانی به خوبی این مساله را مدیریت کردند. ما هم امیدواریم که به زودی شاهد پایان یافتن بحران در عراق و سوریه باشیم.

وی در پایان این دیدار با ذکر جنایت‌های عربستان در یمن خاطرنشان کرد: یمن نمادی از جنایت‌های آمریکا و هم پیمانانش در منطقه است و عملکرد آل سعود در یمن بدتر از جنایت های اسرائیل در جنگ غزه بود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha