جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

حوزه/ امام جمعه بهشهر با تاکید بر این‌که پاسخگویی صحیح و صادقانه به مردم رسالت یک مدیر در جامعه اسلامی است، گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی مدیران در نظام اسلامی هستند و دولت‌ها و مسئولان باید خود را به سیره آنها متصل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، جت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، در جمع مسؤولان این شهرستان، گفت: در همه جوامع کسانی که جان خود را برای به دست آوردن حق فدا کردند، مورد احترام هستند و موقعیت‌های اجتماعی و مسؤولیت امروز مدیران به دلیل ایثارهای شهدا بوده است.

وی با بیان این‌که مسؤولان برای رسیدن به منافع شخصی تلاش نکنند، خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر الگوی مدیران در نظام اسلامی هستند و دولت‌ها و مسئولان باید خود را به سیره آنها متصل کنند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این‌که مسؤولان در تدوام اهداف شهدا باید پیشگام شوند، تصریح کرد: دولتمردان بهتر است شهیدان رجایی و باهنر را الگوی انقلابی، سیاسی، اخلاقی و اسلامی خودشان قرار دهند که این دو شهید بزرگوار ساده زیست و بی توجه به مادیات دنیایی بودند.

وی با تاکید بر این‌که پاسخگویی صحیح و صادقانه به مردم رسالت یک مدیر در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: هر مسؤولی بخواهد از این مسیر منحرف شود به آرمان های انقلاب، امام و رهبری خیانت کرده است.

وی همچنین به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که اگر برنامه های اقتصادی کشور بر محور اقتصاد مقاومتی طرح ریزی شود به طور حتم مردم طعم اقتصاد سالم و اثرگذار را خواهند چشید، گفت: متأسفانه امروز شاهد یک اقتصاد ناسالم و بیمار در کشور هستیم که باید در جهت ترمیم آن سیاست های مورد نظر مقام معظم رهبری اجرایی شود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که افزون بر دولت، مجلس، مردم و دیگر بخش های اقتصادی کشور وظیفه دارند در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بردارند، گفت: اگر همه بخش های کشور برای تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی بسیج شوند به حتم مشکلات اقتصادی کشور مرتفع خواهد شد.

امام جمعه بهشهر حمایت از تولید داخل و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را یکی از راه های مهم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: بخش های فرهنگی کشور به ویژه رسانه ها باید در گسترش فرهنگ استفاده از تولید داخل بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که مسؤولان و مدیران اجرایی کشور در سال های اخیر موضوع اقتصاد مقاومتی را سبک شمرده و در اجرایی کردن آن تعلل کردند، افزود: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی بخش های مختلف کشور به ویژه دولت را مکلف کردند در جهت اجرای آن گام بردارند، اما متأسفانه در این مدت اقدام عملی خاصی در مسؤولان کشور دیده نشد.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای فعال کردن تولیدات داخلی، تقویت فرصت اشتغال و جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و اهمیت دادن به محصولات داخلی و در نتیجه جلوگیری از خروج ارز است، گفت: اقتصاد مقاومتی بستری را برای زندگی با عزت، عظمت و اقتدار و بدون وابستگی فراهم خواهد کرد.

امام جمعه بهشهر با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی تنها بر دوش دولت نیست، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی دولت باید پیشگام شود و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون ملت را راهنمایی کند و برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی همه ارگان‌های دولتی، چه ملت و دولت باید پای کار باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha