شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی اکبر سنجری - امام جمعه سربیشه

حوزه/ حجت الاسلام سنجری با اشاره به این که فرهنگ غرب بین عموم رواج پیدا کرده است، گفت: روحانیون باید با استفاده از ابزار نو به ترویج اسلام و مقابله با تهاجم فرهنگی بپردازند.

حجت الاسلام علی اکبر سنجری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با تاکید بر ضرورت توسعه سبک زندگی اسلامی، گفت: زندگی یک مسلمان باید با سایر افراد متفاوت باشد و یک سری شاخص های را  داشته باشد.

وی با اشاره به آیه 21 سوره احزاب " لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا"، یادآور شد: پیامبر(ص) اسوه و الگوی حسنه هستند و ما باید با توجه به شیوه زندگی اهل بیت (ع)سعی در الگو برداری از آنان داشته باشیم.

امام جمعه سربیشه خراسان جنوبی ادامه داد: اسلام برای تمامی مسائل برنامه دارد و برای هر مشکلی روش و منشی قرار داده، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که فرهنگ غرب بین عموم رواج پیدا کرده و انسان را از سبک زندگی اسلامی دور نگه می دارد و ما به همت مردم احتیاج داریم که سبک زندگی اسلامی را در بین جوانان رواج دهیم تا فرهنگ غرب از خانه های مردم رخت بربندد.

حجت الاسلام سنجری با به نقش تاثیرگذار روحانیون  در جامعه، خاطر نشان کرد : روحانیون باید از زندگی امام(ره) الگو برداری کنند و با نگاه به علمای دین و عمل کردن  به روش و زندگی آنان، به تبلیغ فرهنگ اسلامی بپردازند تا حداکثر بازدهی را داشته باشد.

وی ادامه داد: روحانیون باید با استفاده از ابزار نو به ترویج اسلام و مقابله با تهاجم فرهنگی پرداخته و زمینه توسعه فرهنگ اسلامی را فراهم نمایند.

این فعال فرهنگی با اشاره به برخی از فرهنگ های نادرست در جامعه، تصریح کرد: ما متاسفانه بحث ازدواج های تحمیلی، طلاق ها و اعتیاد ها را داریم که با سبک و سیاق سبک زندگی اسلامی همخوانی ندارد.

امام جمعه سربیشه خراسان جنوبی، صدا و سیما را دانشگاه خواند و گفت: با توجه به سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری می توان به درستی درک کرد که رسانه همانند دانشگاهی است که می تواند با برنامه ریزی درست، سطح فرهنگ اجتماعی رابالا ببرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حقوق های نجومی با آرمان های انقلاب اسلامی مغایرت دارد، خاطرنشان کرد: برخی خجالت نمی کشند که بعضی از هموطنانشان به کمک کمیته امداد و بهزیستی با کمترین حقوق در این کشور زندگی می کنند، ولی آنان از بیت المال و لو با توجه به قانون، برداشت های چند صد میلیونی دارند.

وی ادامه داد: این زنگ خطری برای انقلاب است که برخی از آقایان به سمت و سویی حرکت می کنند که نقش اساسی در ترویج و فرهنگ تجمل گرایانه در جامعه دارند.

حجت الاسلام سنجری افزود: اگر برخی مسئولین می خواهند رفاه طلب باشند، مسئولیت را رها کنند، همان طور که امام(ره) فرمودند "حرام است که اگر بداند دیگری کار او را بهتر انجام می دهد ولی مسئولیتش را رها نکند".

حجت الاسلام سنجری، دانش و بینش عمیق به مسائل را راز ماندگاری یک حکومت دانست و افزود: نقش روحانیت نقش تبیین کتب آسمانی و احادیث پیامبر و ائمه اطهار هستند و با تدبر و تفکر و تبیین آن مردم را از تجاوز فرهنگ غرب حفظ نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha