پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلباسی

حوزه/ مسئول پذیرش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: امسال بیش از ۱۲۰۰ نفر به صورت اینترنتی برای تحصیل در حوزه علمیه اصفهان ثبت نام کردند که پس از گذراندن آزمون و مصاحبه، ۷۵۰ نفر از آنها به مدارس علمیه استان معرفی شدند.

 حجت الاسلام ولاء کلباسی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در اصفهان، در خصوص آمار طلاب جدید الورود حوزه علمیه اصفهان، بیان داشت: امسال 1200 نفر بصورت اینترنتی برای تحصیل در حوزه علمیه اصفهان ثبت نام کردند که پس از گذراندن آزمون و مصاحبه، 750 نفر از آنها به مدارس علمیه سراسر استان معرفی شده اند.

مسئول پذیرش مرکز مدیریت حوزه  علمیه اصفهان ادامه داد: از بین ثبت نام کنندگان500 نفر دارای مدرک سیکل، 400 نفر مدرک دیپلم و 300 نفر دارای مدارک دانشگاهی بودند که واجدین شرایط سیکل 350 نفر، دیپلم 250 نفر و دانشگاهی 150 بودند که پس از طی مراحل مختلف به 38 مدرسه علمیه استان معرفی شدند.

وی در خصوص چگونگی برگزاری مراحل پالایش ورودی امسال گفت: پس از ثبت نام اینترنتی و شرکت در آزمون ورودی مرحله اول، آمار قبول شدگان پس از 2 هفته و در مرحله دوم و سوم آزمون پس از یک روز در سامانه اعلام شد، پس از آن طی دو مرحله مصاحبه حضوری که مرحله نخست در مرکز مدیریت حوزه های علمیه اصفهان و مرحله دوم آن در مدرسه درب کوشک برگزار شد، برای طلابی که موفق به گذراندن مراحل شده بودند، پرونده تشکیل شد .

حجت الاسلام کلباسی ادامه داد: با کسانی که نتوانستند آزمون ها را با موفقیت پشت سر بگذارند جهت دریافت مدارکشان تماس گرفته شد و کسانی که نیاز به مشاوره و هدایت داشتند به مراکز مشاوره معرفی شدند.

وی افزود: قبول شدگان به اردوگاه شهید بهشتی دعوت شدند و در کارگاه 48 ساعته ای که در اواخر مرداد ماه برگزار شد، حضور پیدا کردند. در این کارگاه کلاس های آشنایی، حلقه های معرفت و مشاوره های تخصصی برگزار شد و کسانی که با مدرک دانشگاهی در آزمون ها شرکت کرده بودند، در تست روانشناسی شرکت کردند.

مسئول پذیرش مرکز مدیریت حوزه  علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: پس از اتمام کارگاه و پالایش نهایی معرفی نامه جهت حضور در مدارس  علمیه داده شد و کسانی که موفق به حضور در کارگاه نشده بودند با مراجعه به مرکز مدیریت، این معرفی نامه را دریافت کردند.

شایان ذکر است، ثبت نام اینترنتی حوزه های علمیه برادران همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha