شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ عیسی قاسم و علامه غریفی

حوزه/ آیت الله شیخ عیسی قاسم و آیت الله سید عبد الله غریفی امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای مشترک، اقدام آل خلیفه در تعطیلی نماز جمعه را شدیدا محکوم کرده و تاکید کردند: با جدیت تمام اصرار بر اقامه نماز جمعه و به امامت هر آن کس که مردم به امامت او راضی باشند داریم.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، آیت الله شیخ عیسی قاسم و آیت الله سید عبد الله غریفی دو عالم سرشناس بحرینی امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای مشترک تاکید کردند: تعطیلی نماز جمعه با وجود شرایط اقامه آن از طرف اهل سیاست، قبیح و منکر بوده و سیاستی که مدعی احترام به اسلام است نمی تواند اقدام به تعطیلی آن کند و سکوت در این زمینه بر هیچ مسلمانی جایز نیست.

این دو عالم بزرگ بحرین با تاکید بر این که محکوم کردن اقدام آل خلیفه در تعطیلی نماز جمعه واجب است و مطالبه برای اقامه مجدد آن امری ضروری و حتمی می باشد گفتند: با جدیت تمام اصرار بر اقامه نماز جمعه و به امامت هر آن کس که مردم به امامت او راضی باشند داریم. زیرا نماز جمعه فریضه ای از فرائض الهی است که باید به جماعت انجام شود و هیچ اختلافی در لزوم برگزاری آن بین مذاهب اسلامی نیست.

لازم به ذکر است نماز جمعه در مسجد جامع امام صادق (ع) شهر دراز به واسطه جلوگیری از حضور امام جمعه منتخب مردم طی چند هفته گذشته تعطیل بوده است و در این هفته نیز نظام آل خلیفه از ورود امام جمعه جدیدی که به این منظور از طرف مردم انتخاب شده بود جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha