جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه همدان

حوزه/ سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه همدان از ابتدای آخرین ماه تابستان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حوزه علمیه همدان در بخش برادران 14 مدرسه دارد که 12 مدرسه به تحصیل طلاب در سطح 1 و مدرسه علمیه آخوند و علی ابن ابی طالب(ع) در ملایر به سطح 2 و 3 اشتغال دارند.

حجت الاسلام جهانشیر خزایی مدیر مدرسه علمیه آخوند، ابراز داشت: مدرسه مرحوم آخوند ملاعلی معصومی همدانی 210 نفر طلبه در سطح 2 و 3 دارد که از این میان 60 نفر در درس خارج شرکت می کنند.

وی افزود: در حوزه علمیه همدان درس خارج فقه و اصول توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی، فقه و اسفار آیت الله غیاث الدین طه محمدی و فقه آیت الله موسوی اصفهانی برگزار می شود.

استاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات رایج در حوزه های شهرستان ها نبود فضای آموزشی و اساتید مجرب متناسب با حوزه های علمیه است، ابراز داشت: هر ساله 240 نفر طلبه از حوزه علمیه در سطح 1 فارغ التحصیل می شوند که به دلیل نبود فضای آموزشی مناسب قادر به پذیرش بیش از 80 نفر نیستیم و بقیه طلاب به قم مهاجرت می کنند.

حجت الاسلام خزایی تصریح کرد: با هجرت طلاب به قم افزون بر بروز مشکلات انحرافی در جامعه به دلیل نبود روحانی، انگیزه طلاب برای بازگشت به شهرستان ها کمتر می شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بسترسازی برای بازگشت طلاب به شهرستان ها، اظهار داشت: باید بسترهای مناسب برای تقویت انگیزه بازگشت طلاب به شهرستان ها ایجاد شود.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha