پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان

حوزه / رهبر کاتولیک های جهان گفت: حضور مسیحیت در اروپا و وجود افراد بسیاری که علیرغم غسل تعمید از موهبت ایمان بی خبر و از تسلّی دینی بی بهره اند و در زندگی جامعه دینی مشارکت ندارند، چالشی است که همه مذاهب مسیحی را در بر می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روزنامه  اُسرواتوره رومانو (ارگان مطبوعاتی واتیکان)، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در پیامی از طریق کاردینال کورت کوخ رئیس شورای پاپی ارتقاء وحدت مسیحیان، به چهاردهمین سمپوزیوم بین المذاهب، که در شهر سالونیک یونان برگزار شد ابراز داشت: حضور مسیحیت در اروپا و وجود افراد بسیاری که علیرغم غسل تعمید از موهبت ایمان بی خبر و از تسلّی دینی بی بهره و در زندگی جامعه دینی مشارکت ندارند، چالشی است که همه مذاهب مسیحی را در بر میگیرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به واقعیتِ امروز جامعه اروپا، که اتصال به ریشه های مسیحی روز به روز کاهش می یابد، ضرورتِ تجدید تنصیر، به خوبی مشهود است.

پاپ ادامه داد: ما باید علیرغم تاریکی ها و ضعفهای کلیسا در این دوران، دوباره نقش کلیسا را احیاء کنیم.

پیش از این نیز رادیو واتیکان با اشاره به یک گزارش رسمی درباره وضعیت کاتولیک‌ها در آلمان اعلام کرده بود: آمار کاتولیک‌هایی که مذهب خود را رها کرده اند افزایش یافته است.

در بخشی از این گزارش آمده بود: از آغاز رسوایی سوء استفاده جنسی در کلیسا که باعث بحران شدیدی در کاتولیک های آلمانی شد، هر ساله تعداد قابل توجهی از کاتولیک ها، آئین خود را رها می کنند. طبق این آمار در سالهای 2014 و 2015 تعداد 399641 نفر از کاتولیک های آلمان از آئین خود دست کشیده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha