جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی کشمیری

حوزه/ مرجعیت در فتوای تاریخی جهاد کفایی خود نه تنها از شیعیان، بلکه از تمدن انسانی و مقدسات عراق، و کلیساها، معابد و زندگی بشری در کشور حمایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله العظمی سیستانی در اروپا که در لندن ساکن است، در سفر به اسلو پایتخت نروژ از مراکز اسلامی متعدد در این شهر بازدید کرد.

سید کشمیری در جمع مسلمانان ساکن نروژ با اشاره به حدیث شریف پیامبر(ص) که فرمود: من و علی دو پدر این امت هستیم گفت: پیامبر(ص) و اوصیای پاک او پدران امت هستند و «مرجعیت شیعه در عصر غیبت کبری» نیز در امتداد همین خط قرار دارد که این راه را با گفتار و کردار خود و موعظه حسنه و حکمت ادامه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کشمیری یادآور شد: شعار مرجعیت شیعه همواره «واعتصموا بحبل الله جمیعا» می باشد و با اعتقاد به این شعار، جان مسلمانان را حفظ کرده اند.

ویژگی های مرجعیت شیعه

نماینده آیت الله سیستانی در ادامه به برخی ویژگی های مرجعیت شیعه اشاره کرد و گفت:

1. مرجعیت، تمام گروه های مختلف مسلمانان و شیعیان را حمایت می کند حتی اگر این مسلمانان در برخی مسائل با مرجعیت شیعه اختلاف نظر داشته باشند.

2. مرجعیت در جزئیات مورد اختلاف گروه ها و احزاب دخالت نمی کند چه این اختلافات فکری باشد چه سیاسی و اداری.  در این زمینه ها به نصیحت و توصیه های عمومی بسنده می کند تا همه این گونه احساس کنند که مرجعیت پدری برای همه است و بدون دلیل از کسی جانبداری نمی کند.

3. مرجعیت چشمه مهربانی برای همه گروه ها و طوایف غیر اسلامی و اسلامی و امامیه است و در خدمت به همه تلاش می کند بدون اینکه درباره مذهب آنها سؤال کند.

4. مرجعیت شیعه از هر طرح و برنامه ای از سوی هر گروهی که باشد حمایت می کند به شرط آنکه آن برنامه در راستای خدمت به جامعه اسلامی بدون در نظر گرفتن مذهب آن افراد باشد.

5. مرجعیت در فتوای تاریخی جهاد کفایی خود نه تنها از شیعیان، بلکه از تمدن انسانی، مقدسات، کلیساها، معابد، عتبات مقدس و زندگی بشری در کشور حمایت کرد.

خاطر نشان می شود سید کشمیری در سفر به اسلو از مراکز متعدد اسلامی بازدید کرد که برخی از این مراکز عبارتند از: مؤسسه امام مهدی(ع)، مرکز التوحید الاسلامی، عیادت از بیماران در بیمارستان، مرکز انجمن حسینی و مرکز امام رضا(ع).

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha