جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره مکالمه عربی

حوزه/ حجت‌الاسلام فرطوسی با اشاره به برگزاری دوره مکالمه عربی و تقریر نویسی در مدرسه علمیه الغدیر، گفت: برای اینکه طلاب بتوانند هم به زبان فصیح عربی سخن گویند و هم در نگارش، قوی باشند، دوره مکالمه عربی و تقریر نویسی را اجرا کردیم.

حجت‌الاسلام مصطفی فرطوسی، معاون تبلیغ مدرسه علمیه الغدیر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره مکالمه عربی در این مدرسه علمیه، اظهار داشت: این دوره با همکاری مرکز آموزش زبان حوزه علمیه قم از ششم شهریورماه جاری به مدت دو هفته آغاز شده است.

وی هدف از اجرای دوره مکالمه عربی را تحقق برنامه‌های چشم‌انداز مدرسه علمیه خواند و تصریح کرد: تولیت حوزه علمیه، در چشم‌انداز مدرسه مشخص کرده که تربیت علمای انقلابی عرب‌زبان و مبلغ بین‌المللی باید اجرایی شود و به همین دلیل لازمه و مقدمه این مهم، اجرا کردن دوره‌های مکالمه عربی برای طلاب است.

معاون تبلیغ مدرسه علمیه، همچنین از اجرای دوره تقریر نویسی خبر داد و گفت: برای اینکه طلاب بتوانند هم به زبان فصیح عربی سخن گویند و هم در نگارش، قوی باشند، دوره تقریر نویسی را اجرا کردیم و خوشبختانه تا کنون استقبال خوبی نیز صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام فرطوسی، با اشاره به سطح‌بندی طلاب در این زمینه، بیان داشت: پیش از برگزاری دوره‌ها، طلاب بر اساس توانمندی‌هایشان سطح‌بندی شده و هم‌اکنون در قالب چهار کلاس تقسیم ‌شده‌اند.

وی با بیان این‌که در دوره مکالمه عربی و تقریر نویسی، قریب به ۶۰ طلبه از پایه ۴ تا ۷ حضور دارند، اظهار داشت: اساتید این دوره‌ها، همگی از قم بوده و إن شاءالله به همین زودی، سایر دوره‌های آموزشی، ویژه طلاب سطوح پایین‌تر نیز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha