پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آیت عباسیان- مدیرکل اوقاف کرمانشاه

مدیر کل اوقاف کرمانشاه به فضیلت و کرامت امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: امام جواد (ع) به واسطه علم و فضیلتش علوم را شکافت و موجب سرافرازی عالم تشیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام آیت عباسیان،   در مراسمی که به مناسبت شهادت نهمین اختر امامت، امام جواد (ع) در امامزاده ابراهیم (ع) کرمانشاه برگزار شد عنوان داشت: امام جواد (ع) خورشید فضیلت را رویاند و شکوفاند و فروزان تر از خورشید بر قلب شیعیان درخشید.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: امام جواد (ع) مظهر جود و سخا، علم و معرفت بود که فضیلت و علمش قطره ای از دریای معرفت و کرامت وی بود بطوریکه امام رضا (ع) امام جواد (ع) را بابرکت ترین مولود خداوند متعال به خاندان اهل بیت علیهم السلام می داند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زندگی امام جواد (ع) شباهت بسیاری با سه پیغمبر خداوند متعال دارد عنوان داشت: همانطور که حضرت موسی (ع) با عصای خود دریا را شکافت و امتش را از چنگال دشمنان اسلام نجات داد، امام جواد (ع) نیز به واسطه علم و فضیلت والایش علوم را شکافت و موجب سرافرازی عالم تشیع شد.

وی ادامه داد: هنگامی که امام جواد (ع) در سن خردسالی به امامت منصوب شد شبهه ای در میان امتش به وجود آمد که امام باید دارای جامعیت علمی باشد و نسبت به تمامی مسائل اشراف داشته باشد و این عامل به وجود آمدن شبهه ای شد که یک کودک خردسال نمی تواند زعامت امور را به دست بگیرد.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: با وجود شبهات و اختلافات فراوان، به خواست و اراده خداوند متعال امام جواد جانشین پیامبر اسلام (ص) شد و به درجه امامت دست یافت.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: مخالفان امام جواد (ع) فرصت را مناسب دانسته و درصدد برپایی جلسه مناظره علمای بلاد با این امام همام افتادند تا اعتقادات امت را تحت الشعاع قرار دهند اما به اذن خدا مهر بطلان بر حربه های شوم آن ها زده شد و امام جواد (ع) از جلسه مناظره سربلند و ظفرمند بیرون آمد.

وی در ادامه افزود: امام جواد (ع) همچون حضرت یحیی (ع) به شیعیان آموخت که نسبت به صیانت از شریعت الهی پافشاری داشته باشند در غیراینصورت زورگویان و مستکبران به سادگی بر مسلمان تسلط پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام عباسیان در پایان با تشریح شباهت امام جواد (ع) به حضرت عیسی (ع) اظهار داشت: حضرت امام جواد (ع) همچون حضرت عیسی (ع) که در گهواره با مردم سخن گفت و از حضرت مریم دفاع کرد این امام همام نیز به اذن خداوند متعال در دوران خردسالی از اسلام و مکتب تشیع پاسداری کرده و موجبات ترویج آن را رقم زد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha