جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین بستان

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر مهم ترین راهکار مقابله با افزایش سن ازدواج، تلاش در مسیر ترویج و تبیین سبک زندگی دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع)، اظهار داشت: اگر می خواهیم در زمینه ازدواج و مقابله با رشد طلاق به موفقیت برسیم، قبل از هر چیز لازم است نگرش افراد و جامعه را متحول کرده و در این خصوص باید سبک زندگی اسلامی را نهادینه کنیم.

وی با بیان این که کاهش نسبی آمار ازدواج و افزایش قابل توجه و نگران کننده طلاق در بسیاری از شهرها، زنگ خطری برای جامعه ماست، گفت: تغییر سبک زندگی از جمله عواملی است که به رشد آمار طلاق به خصوص از نوع توافقی آن در جامعه منجر شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین اضافه کرد: تغییرات فکری ایجاد شده در جامعه، تا حدی تاثیرش را در این مقوله نیز بر جای گذاشته؛ لذا می بینیم برخی زوجین با کوچک ترین مشکل و اختلافی می خواهند به سرعت از هم طلاق بگیرند.

وی بیان داشت: از سویی گرایش به فرد گرایی و انزوا طلابی، دوری از جامعه و همچنین راحت طلبی از نشانه های این تغییر در سبک زندگی است، ضمن آن که برخی افراد دیگر توجه چندانی به ارزش هایی چون ایثار و گذشت در زندگی فردی و خانوادگی ندارند و می خواهند بدون داشتن مسئولیت در قبال خانواده، هر چه بیشتر به زعم خود از زندگی بدور از محدودیت، لذت ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین بستان راهکار مقابله با طلاق را تغییر و اصلاح در سبک زندگی برشمرد و افزود: طلاق اعم از این که توافقی باشد یا نباشد، مبغوض ترین حلال خداست؛ لذا باید آخرین راه باشد و از این رو ما باید تحول در رویکردها و اندیشه ها را برای اصلاح این وضع دنبال کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha